Nairobi

Is Nairobi veilig
gr.Jan

Is amsterdam veilig?

Wij hebben in Nairobi overnacht maar vond het geen aantrekkelijke stad van wat ik gezien heb. Omdat ik las dat sommige delen toch wel onveilig zijn, hebben wij besloten om er wel te overnachten maar geen city tour te doen zeg maar.

Of het echt veilig is, is lastig natuurlijk omdat het per wijk afhankrlijk is. Vandaar ook de wat flauwe reactie over Amsterdam vermoed ik.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

De wat "flauwe"reactie miinerzijds is bedoeld om aan te geven dat je nergens veilig bent zoals de recente gebeurtenissen in Europese stesen ons geleerd hebben
ik kom regelmatig in Kenya Ook voor langere perioden en wordt af en toe moe om steeds maar weer te moeten vertellen dat het daar best veilig is
Jammer genoeg heeft Kenya in ns land een negatieve reputatie die alleen geldt voor sommige gebieden
ca 40 jaar geleden heb ik een paar jaar in Thika gewoond en kwam toen regelmatig zakelijk en prive in Nairobi
Vorig jaar hebben we de stad weer eens uitgebreid bezocht gelogeerd bij vrienden in Karen
wij zijn er een week geweest Hebben de gehele stad doorkruist en on geen moment onveilig gevoeld

Fabrie. Ik begrijp je reactie ook, maar ik vermoed dat het gaat om een ervaren kenia ganger die graag Kenia verdedigt. Er zijn veel nuances, en ik denk dat aanslagen overal plaatsvinden, maar je kunt wel zeggen dat Nairobi minder veilig is dan bijvoorveeld amsterdam. Dan praat ik niet over aanslagen, maar over gewapende overvallen op toeristen bijvoorbeeld. Maar het feit blijft, je bent er zelf bij en je moet niet in de positie komen om overvallen te wordeb.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Dat klopt helemaal en daar ben ik het mee eens
waar het mij om ging dat het niet mogelijk is om antwoord te geven op de vraag of Nairobi veilig is

Nog even een aanvulling Je moet natuurlijk overal en altijd opletten wat je doet
In 1979 ben ik met mijn zoontje River road in Nairobi helemaal afgelopen en weer terug Zonder problemen
Ik weet niet of ik dat nu nog zou doen
In Laikipia hebben wij in luxe lodges gelogeerd en met kamelen gewandeld en gekampeerd
Dat was een fantastische ervaring maar op dit moment zou ik het iedereen afraden

Misschien handig om voortaan als antwoord te geven : Nairobi is iets veiliger dan Amsterdam .
:slight_smile: