Beste allen,
Voor het werk van mijn man kunnen wij ongeveer anderhalf jaar in Nairobi gaan wonen en werken. Het leek me heerlijk. Wij zijn nog nooit in Kenia geweest en ik heb op internet gezocht naar informatie. Maar wat ik lees is niet erg geruststellend. Heel veel criminaliteit, 's avonds niet de deur uit kunnen (en overdag als vrouw alleen op stap?) oppassen met eten, het verkeer is een chaos en je wordt afgeraden zelf te rijden en de taxi’s schijnen duur te zijn, nou ja allerlei narigheid.
Het klinkt niet erg aanlokkelijk, is het nou echt allemaal zo erg of zijn dit indianenverhalen? Hopelijk kan iemand me geruststellen want de moed is me wel wat in de schoenen gezonken na al dat opwekkends. :crybaby:
groetjes,
Tada
Hoi,
Ik ben een tijd in Nairobi geweest, alleen als vrouw.
Er is sprake van criminaliteit, maar als je goed op je tas/mobiel/portemonnee let is er niet zoveel aan de hand. Verder heb ik niet meer criminaliteit gezien als in Amsterdam.
Savonds is het verstandig om met een taxi te gaan in Nairobi. Ik ben alleen geweest en heb alleen gelopen, maar tis niet aan te raden…
Ik ben afgelopen jaar 4 maanden in oost-afrika geweest (alleen gereist) en in 2007 5 maanden. alleen afgelopen jaar heb ik een infectie opgelopen. Dacht zelf aan malaria. Ff naar de dokter, antibiotica en klaar ben je.
Overdag kun je gerust als vrouw alleen over straat. Er wordt wel eens mzungu geroepen, maar daar wen je gauw genoeg aan.
Het verkeer is inderdaad een chaos…en zelf rijden zal ik je niet aanraden. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar middenin de stad is het echt chaos en bumper aan bumper. Iedereen die voorrang denkt te hebben en mensen die oversteken.
Op de taxi’s kun je erg afdingen. Ik moest met de taxi naar t vliegveld. In de Lonely Planet stond een bedrag (uit 2006) en ik heb er vorig jaar nog 200 shilling onder gezeten…
T kan dus allemaal best wel.
Ik zou zeggen, ga ervoor!
Als ik een baan kon krijgen in Nairobi was ik zo vertrokken!
Succes!
Bedankt voor je berichtje Lianneku. Het doet me goed om te horen dat het dus best meevalt. Ik krijg er steeds meer zin in.