Zoals de titel al aangeeft ben ik binnenkort twee dagen in Nairobi, mogelijk heb ik 's avonds wat tijd. Is er nog iets te doen, behalve in het hotel rondhangen? Ben nog niet eerder in dit continent geweest en ga geen risico’s nemen. Hoorde iets over een restaurant waar je wild kunt eten.
Somoetje, Carnivore ligt langs de baan waar vorige maand zomaar een Kenyaanse piloot is vermoord. En hij is de enige niet. Het is niet echt aan te raden om int donker daarhenen te gaan. EN nee, ik ben geen schijtert, maar je moet het ook niet zoeken ?
Sowieso geldt, wat je ook doet in het donker, neem een taxi en spreek de prijs af voor je instapt.
Ik ben ook al aan het Googlen geslagen en had het Carnivore al gevonden.
Te voet zal ik 's avonds zeker niet de stad in gaan. Maar ik vind het toch wel lastig om het risico in te schatten om 's avonds vanaf het hotel ergens naar toe te gaan met een Taxi. Misschien de lokale mensen op kantoor maar even vragen What to do.
Ik ga die link over Kenia eens bekijken. bedankt daarvoor.
Is er nou wel of geen wildpark in de stad, dat is mij niet helemaal duidelijk geworden. Weet iemand daar iets over?
Nog nooit op dat continent geweest, dus ben maar aan het googlen geslagen.
Moet ook deet meenemen, schijnt nogal te stinken. Hoe gebruik je dat spul eigenlijk? Morgen maar even op pad.
iemand vertelde dat de ramen van de auto (taxi) niet open mogen. Is dat vanwege veiligheid? Hebben de taxi’s daar een beetje airco, of is het gelijk afzien als je daar instapt.
Hoe is het weer daar nu?
Het is in de buurt van de evenaar, dus ik vermoed dat lengte van de dagen gedurende de seizoenen niet veel zal varieren. Ik verwacht dan ook dat het rond 18.00 meteen pikdonker zal zijn.
Eigenlijk heb ik nauwelijks vrije tijd als ik daar ben, misschien 1 avond, en wat kan je dan nog zien of doen wat enigzins de moeite waard is.
En toch zie ik er wel naar uit, weer even wat anders. Als het kan wil ik nog wat filmen onderweg (vanuit de taxi). Nog leuke dingen te zien daar?
De meerwaarde voor mij zal dan duidelijk liggen in het feit dat het voor mij nieuw en onbekend is. Die indruk op zich kan al enorm zijn.
Hoofdzaak voor mij is dat ik veilig weer thuis kom. Ik heb best wel veel spullen bij me, zoals laptop, videocamera en digicam. Het zijn zaken die ik nodig heb op lokatie. Het 3G netwerk schijnt wel goed te zijn. Iemand een idee van de datakosten als ik daar met me KPN dongle zit?
Ik ga maar op zoek naar een rugzak waar alles in kan.
Hoe kan je het beste je geld ‘dragen’? Verborgen, of gewoon in de achterzak? Als je het ‘verborgen’ doet weet iedereen waar je het bewaard zodra je moet betalen. Ik denk dat ik sowieso maar een beetje geld in de portemonnaie doe, en de rest in de rugzak.
Hoeveel moet je eigenlijk meenemen voor 3 dagen? $200, $400? Dat ga ik namelijk vanmiddag even halen.
Kleding? Nog tips? Is een jeans te warm voor daar?
(Ben wat dat betreft een echte westerling, dus hoor graag tips om mijn verblijf daar zo probleemloos mogelijk te laten verlopen.)
Zit nog steeds een beetje met die taxi’s. Hoe krijg ik een betrouwbare taxi. Ik neem aan dat het via het hotel toch wel moet lukken?
Moet wel zeggen dat ik er wel veel zin in heb. Ik hou wel van wat anders.
Pas wel op met die spullen in je rugzak (laptop, camera etc in je rugzak??), kan je die niet op een betrouwbare plek laten?
En het is niet stikheet in Nairobi. In mijn herinnering vond ik het soms zelfs een beetje frisjes in de ochtend, het ligt op 1700 meter hoogte.
Persoonlijk vond ik Nairobi zelf niet zo veel aan. Rauwe stad, veel armoede en ellende en ik heb niet het idee dat het met de jaren beter geworden is. Maar dat op zich is al een ervaring. Ik kan me herinneren dat ik de eerste dag in Nairobi helemaal nergens naar toe wilde, ik wilde gewoon op mijn hotelkamer verstopt blijven, om maar niet geconfronteerd te worden met al die ellende.
Maar ik was toen veel jonger en we moesten in het kader van onze studie gelijk na aankomst de markt op daar en dat was niet in het stenen gedeelte van de stad:-)
Veel plezier!
She can use her kpn pc card if she has roaming on her kpn line. That may be a bit more costly than just buying a safaricome modem and a prepaid line.
safaricom modem approx 30 euro (3000 kenya shillings)
prepaid voucher 20 euro (2000 kenya shilling)
These are available at the safaricom shop in the airport or in any of the big malls (sarit, westgate, nakumat)
She can always call me if she has a question +254 721 360 383