Ik heb zojuist op
MinBuza gekeken en dat zag niet echt fris uit. Wie is er echt geweest en kan me uit zijn/haar eigen ervaring spreken? Het gaat voornamelijk over het westen van Kenia.
bedankt,
gijs
Ik heb zojuist op
MinBuza gekeken en dat zag niet echt fris uit. Wie is er echt geweest en kan me uit zijn/haar eigen ervaring spreken? Het gaat voornamelijk over het westen van Kenia.
bedankt,
gijs
Hoi,
Ik ben afgelopen jaar in Kenia geweest. Is Kenia veilig? Ja en Nee. Het is sterk afhankelijk van waar je komt. Nairobi is verre van veilig. Afgelegen plaatsen met kleine dorpjes zijn zeker een stuk veiliger.
Maar… hou je wel aan bepaalde regels. Ga niet de rijke Europeaan uithangen. Deze indruk hebben de mensen toch wel van je, maar ga het zeker niet bevestigen door met opvallende sieraden rond te lopen en met geld te smijten, omdat het voor jou toch niets kost. Laat je spullen nooit onbeheerd achter. Maar wat ik nu vertel geld overigens voor de meeste Afrikaanse landen.
Hou je aan de basisregels en je zult zien dat Kenia een prachtig land is met erg leuke, aardige en gastvrije mensen.
Uiteraard moet Minbuza het zekere voor het onzekere nemen. En de mensen worden zo bang gemaakt. Ik ben er vaak geweest, en er is me nooit iets overkomen. Zoals mijn voorganger zegt, loop niet te koop met wat je hebt en ben op je hoede. Ik voel me er veiliger dan in Amsterdam hoor! ( met uitzondering van Nairobi dan)