ik ben abdel 24 jaar en wil in indonesie leven en werken
ben al met een indonesies vrouw getrouwd
maar ik heb geen flouw idee hoe ik daar aan de kost moet komen
heb een klein kapitaal om daar winkel of een restourant te openen
Als je vrouw de indonesische nationaltiteit heeft is het makkelijker om iets te beginnen. Houd er echter rekening mee dat er sinds kort een nieuwe wet van kracht is, dat als buitenlanders zich in Indonesia willen vestigen ze euro 20.000 een soort waarborg moeten betalen. Voordat je de stap zet laat je eerst goed informeren, oa de indonesische ambassade er zitten heel wat valkuilen. De tijd dat je even zo naar Indonesia ging en iets begint is voorbij. Buitenlanders moeten zich nu aan meer regels houden.>>>
Ben je inmiddels wat verder gekomen met je plannen?
Willem
Hallo abdel, wij zijn vorige jaar begonnen om een homestay op Bali nieuw leven in te blazen en dat is heel goed gelukt. Het is een leuk bedrijf geworden wat gerund kan worden door 2 personen. de website is www.bambooparadisebali.com. bekijk hem op je gemak. er zit voorlopig nog 6,5 jaar huur op die al door ons betaald is. Vanwege andere zakelijke belangen gaan wij tzt verhuizen naar Ubud en kunnen dit er niet bij blijven doen.
Je kunt het beste hier informeren:
http://www.jakartaservice.com/business/
Voor het opstarten van een onderneming in Indonesië moet je de nodige voorbereidingen treffen. Het beste kun je je laten adviseren door een van de consultants van INDO-NED Consultancy Company. De adviseur heeft vestigingen in Jakarta, Bali en Nederland. Zowel particulieren als ondernemers worden door INDO-NED goed geadviseerd.
Kijk voor meer informatie op www.indo-ned.com.