Indonesië

Hallo ,

Zij er mensen die ervaring hebben met het gaan imigeren in Indonesië
zou er graag gaan wonen samen met mij vriend ,
zou er willen een huis kopen of huren
als ook iets beginnen daar of werk zoeken

alle info is welkom

alvast dank

Alain M. :zon02:

Is je vriend Indonesisch? Of hoe zie je voor je om een verblijfsvergunning te krijgen?

Een huis kopen kan sowieso niet als je niet Indonesisch bent.

Je vragen zijn wel heel algemeen om daar goede antwoorden op te kunnen geven. Waar in Indonesië zou je willen wonen? Welke ervaring heb je al in/met Indonesië? Hoe goed spreek je de taal? Wat voor werk doe je/kan je doen? Etc…

Hallo ,

Mij vriend is van Indonesië , woond nu in Bali , en ook daar zouden we graag iets zoeken om er te wonen .
Ik moet nu alles in gang steken om de nodige VISA’ S te maken , alle hulp is welkom daar bij
De taal ben ik aan het leren , en wil eens ik er woon lessen daar volgen .
Wat werk wil ik eerst de kat uit de boom kijken
Wil er een huis kopen dat een kamer of drie meer heeft dan wij nodig om dan een kleine B&B open te houden . Ook heb ik contact om mss iets te beginnen bij een hotel .

Oké, je vriend kan dus een huis kopen op zijn eigen naam, dus dat is geen probleem.

Met het visum kan ik niet goed helpen, behalve dat ik weet dat dat niet heel makkelijk is. Een werkvisum is misschien een optie als je een baan krijgt bij dat hotel, maar de Indonesische overheid is niet happig op het geven van werkvisa voor werk dat ook door Indonesiërs gedaan kan worden, dus als het bijvoorbeeld receptiewerk of bediening is dan acht ik de kans klein dat dat lukt. Als jullie (je vriend dus) eerst een B&B oprichten, en dat je dan daardoor in dienst genomen wordt als manager ofzo, heeft misschien meer kans van slagen. Maargoed, zoals ik al zei weet ik er niet al te veel van. Misschien iemand anders hier wel, of je kan het forum van indonesiepagina.nl - indonesiepagina Resources and Information. proberen, die minder op reizen en meer op wonen in Indonesië gericht is.

Je kan natuurlijk wel eerst met een toeristenvisum, of een sociaal-cultureel visum met je vriend als sponsor, het land in gaan voor een paar maanden, om inderdaad ‘de kat uit de boom te kijken’. Maar in die periode mag je dan sowieso nog niet werken.

Groeten,

Erwin

Hallo,

dank voor jou antwoord ,

Maar zou daar iets zelfstandig kunnen beginnen , dus die B&B en ook zelfstandig voor dat hotel .
ma als ik er weer naar toe ga , zal ik informeren of het Hotel die wil dat ik daar voor hen wil werken , of zijn de papier winkel doe .

woon jij in indonesië ? zoja waar ?

groet,

alain M