Goedenavond / Selamat malam
Hier weer een topic over emigreren
Een nieuwe want elk persoon zijn situatie is weer anders, en deze bule wil ook de discussies van andere niet te veel ‘vervuilen’ met posts die eigenlijk mss alleen voor mij belangrijk zouden zijn.
Ik zal eerst mijn situatie maar eens beknopt vertellen, en dan werken we van daar uit wel weer verder.
Ik zou graag willen emigreren naar Indonesie, nu begrijp ik dat het geen immigratieland is enzo, maar met emigreren bedoel ik eigenlijk dan, permanent verblijven in Indonesie (met eventueel het verlengen van paspoort/visa elders elk jaar) en daar mijn inkomen genereren voor levensonderhoud.
Ik wil het liefste naar Java-eiland en wel om het feit dat ik daar een klein lopend kebab-verkoopwagentje met alle benodigde bijhorende dingen(standplaats(en)),vaste klantenkring(verhuur van de stand), leveranciers, 1 man personeel etc)
Er zijn vaste inkomsten, zie hieronder een quote van één van mijn contacten:
If calculation is based on minimum omset (Rp 300.000,-) per day and outlet just closed for 2 days every month, so omset will be :
28 x 300.000 = Rp. 8.400.000,-
expenditure for every month :
employee = +/- Rp. 900.000,- (basic salary Rp. 504.000,- and progressive commision depen on omset)
security = Rp. 150.000,-
ingredients = Rp. 4.200.000,- (50% from omset; cost of goods sold)
total cost = Rp. 5.250.000,-
so, profit every month minimum is Rp. 3. 150.000,-
rp.3.150.000 omgerekend volgens huidige koers is ongeveer 272 euro winst per maand
Dan heb ik verder nog een vast bedrag van 200 Euro aantoonbaar per maand wat ik ontvang vanuit Nederland, voor een bedrijfje waarvan ik een website beheer
Om te beginnen zou ik dus starten met een totaalbedrag van 472 euro per maand, hiervan moet ik eten, wonen, en reizen iig van jember naar surubaya een aantal keren per week
Dan uiteraard belasting e.d. ook nog
Mijn vragen:
Als ik kan aantonen bij de ambassade dat ik deze stand over kan nemen (de verkoopprijs á 3000,- euro kan ik betalen, maar mag eventueel ook afbetaald worden d.m.v. werken) en ik heb een (sociale)sponsor in Bandung kan ik hiervoor dan in aanmerking komen voor een visa, een werkvergunning en verblijfsvergunning (1 jaar en steeds verlengen in singapore of kuala lumpur)
Of maak ik op deze manier helemaal geen kans?
Zo ja zijn er met deze feitjes in het achterhoofd misschien alternatieven?
De stand zelf opereert in en rondom Surubaya en ik zat dan zelf te denken een huisje te huren in Jember omdat het daar wat goedkoper is.
Ja, ik ga eerst een paar maanden orienteren, ja ik weet van de levenstandaard, corruptie, gevaren etc, ja ik wil mijn nederlandse standaarden en denkwijzes zo overboord gooien, nee ik hoef niet te baden in luxe
Ik wil hard werken en hiervoor beloond worden door te kunnen voorzien in mijn levensonderhoud, in nederland voel ik mijzelf meer en meer gestraft
Nee, op het eventuele verlengen van documenten na, wil ik er dan (als alles goed komt natuurlijk) niet meer weg
Uiteraard zijn er nog veel vragen, maar ik hoop dat de expertise hier op het forum over dit korte verhaal toch een uitspraakje kan doen om er zo verder over te discussieren
Bedankt / terima kasih,
Kilometervreter