Informatie bezienswaardigheden op eiland Vir gevraagd

Wij, mijn Echtgenoot en ik, beide 50 +, gaan midden Augustus voor het eerst naar Kroatie, en wel naar het eiland Vir.
We hebben hier een Appartementje gehuurd, waar ook onze Westy welkom is.
Nu zoeken we de eerste vertrek-dag, op de helft ongeveer, een slaapplaats.
Tevens zoeken we wat informatie over de omgeving + bezienswaardigheden.
Hoe zijn de stranden, temp., muggen… e.d.
Zaken om absoluut mee te nemen, en wat moet je daar echt niet doen.

Alle informatie en tips zijn welkom.

Helaas…op Vir is absoluut niets te zien !!!

Maar…je bent redelijk in de buurt van Zadar, je kunt naar het buur eiland Pag om de kaas te proeven. Je kunt ook de kust afrijden langs Biograd, Sibenik, Murter etc. Je kunt ook vrij eenvoudig via de snelweg naar Plitvice of Krka watervallen.

Kortom, je zit niet echt verkeerd op Vir, maar hoop wel dat je niet in het eerste gedeelte zit, want dan kun je het parkeren van je auto gewoon vergeten. Ik geloof dat ze tegenwoordig ook stromend water hebben, dus dat is al een vooruitgang.

Kom je na het 3e weekend in Augustus dan is het redelijk rustig en is het goed toeven.

Wat Vir betreft moet ik Papaya gelijk geven,zeker voor wat het ontbreken van bezienswaardigheden betreft.Je hebt(hopelijk) wel de zon,de zee en je zal er ook wel een prima restaurantje kunnen vinden.Zoals op de meeste plaatsen in Kroatië heb je kiezelstranden of delen die met beton vlak gemaakt zijn.Van uit het nabij gelegen Zaton ben ik maar 1 keer over het eiland gereden en kan er dus niet zoveel over vertellen dus ook niet of er al of niet een zandstrandje te vinden is.Bij droog weer en als er geen open zoet water in de buurt is zal je weinig last van muggen hebben.
Als julie nog goed te been zijn en op een frisse dag kan je in Starigrad naar het NP. Paklenica.Van uit Zadar kan je ook oversteken naar de door een brug verbonden eilanden Ugljan-Pasman . Op het eind van Pasman kom je in Tkon en daar neem je dan weer de pont naar Biograd.Vandaar rij je dan via Zadar terug naar Vir.Toch wel leuk om daar dan ook in de kleine plaatsen wat te blijven hangen.