Ik ben van plan om volgend jaar samen met een vriendin 6 of 7 weken door Europa te gaan reizen. We overwegen om naar Kraotie te gaan, en dan naar de eilanden. Heeft iemand hier ervaring mee? En misschien tips voor een speciaal eiland? Ik hoor het graag!
Groetjes Suzanne
ik ben al een paar keer in Kroatië geweest omdat ik daar een vriend wonen heb, en het is echt geweldig mooi daar! Ben er zelf mijn hart wat aan verloren. Waar ik voornamelijk geweest ben is op het eiland Hvar, wat ik je echt wel kan aanraden… zelf ben ik met het idee gaan spelen om de volgende keer is rond te trekken op het eiland, dus heel het eiland te voet afgaan. Ik logeerde vooral in het plaatsje Vrboska, misschien is er weinig te zien qua toerisme maar tis echt wel zalig als je de natuur opzoekt en de lokale bevolking. De plaatsjes die nog zeker de moeite zijn is het stadje Hvar zelf, een beetje rijkeluis waar je vele beroemdheden spot, maar heeft alleszins een rijke cultuur en geschiedenis.
Dus voor mijn part zou ik zeker het eiland Hvar doen!
Als je wil kan ik je altijd wat foto’s doorsturen om u n idee te geven. Have fun!
Dat klinkt wel erg goed! Die foto’s zouden wel heel leuk zijn, mijn e-mailadres is [EMAIL=“suuz393@hotmail.com”]suuz393@hotmail.com
We zijn eigenlijk op zoek naar eilanden die vooral heel erg mooi zijn, maar waar ook wel het 1 en ander te beleven valt, qua leuke dingen doen, cafetjes, restaurantjes enzo…
Ik ben vorige jaar ook op Hvar geweest , ik moet zeggen romantisch eilandje. En er is wel wat te doen. Het is maar waar naar je op zoek ben. Ik zelf een fan van natuur en vrij kamperen in de bergen met de 4x4 en dat was heel erg mooi boven op het eiland. Er ligt een schitterend lang uitgerekt plateau boven op het eiland, waar 600j. oude ruines zijn, je kan er met je rugzak e.d. naar toe… er is ook een heel gaaf extentriek barretje!! Als je wil kan ik je een paar foto’s sturen. Tenminste als ik je mail adres weet
Den groeten
Alex
Als een kroaat zou heb ik wel een paar voorstellen.
het ligt ook wel een beetje aan wat je wilt gaan doen.
Als je nou historische dingen wilt bezoeken zou ik
dubvronik en Split maar daar ruikt het niet echt lekker.
ehmm…de metropool van kroatie Zagreb is ook wel een goeie plek voor de historische dingen.
en voor de uitgaans gelegenheiden zou ik toch meer bij de kust kijken zoals Makarska(dat ligt vlak bij split)
ik hoop dat ik niet te laat ben met dit.
Veel plezier
Tnhx voor al jullie info!
Ik ga met samen met Suzanne naar Kroatie en ik denk dat we een beetje van alles willen. We willen wat natuur, cultuur, maar we willen ook zeker wel kunnen feesten!
Groetjes Lotte
Heel veel web paginas over Kroatie hebben het alleen maar over Toersime deze site besteed ook aandacht aan vele andere dingen die in kroatie mooi zijn.