info vrijwilligerswerk

Hoi allemaal,
Ik wil in november vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland, ben er totaal niet in thuis en weet ook niet waar ik het moet zoeken.
Ben verpleegkundige nivo 4.
Wie heeft er tips

groetjes Brigitte

Hey Brigitte!
Als verpleegkundige kun je heel nuttig werk doen als vrijwilliger! De organisatie Mijn Bestemming Peru regelt vrijwilligerswerk en Spaanse lessen in Peru (voornamelijk Cusco). Je zou kunnen werken in een kliniek voor gehandicapte kinderen, in een voedingsprogramma voor ondervoede kinderen, in een bejaardentehuis voor arme ouderen en nog veel meer. We regelen een Spaanse school voor je, een appartement of gastgezin en je kunt ook leuke tours bij ons boeken om de omgeving te verkennen.

Neem een kijkje op www.mijnbestemmingperu.nl en stuur ons een e-mail als je vragen hebt.

Groetjes,
Marit - Mijn Bestemming Peru

Hai,

Als je geinteresseerd bent in guatemala kan je via de site van Entremundos, volunteer services en volunteer oportunities database meer dan 100 projecten vinden waar ze vrijwilligers zoeken, ook in jou beroep!
Succes!

Hallo Brigitte,

leuk om te horen dat je interesse hebt in vrijwilligerswerk in het buitenland. Wij hebben projecten in 8 verschillende landen: Ghana, Burkina Faso, Zuid-Afrika, Peru, Suriname, Brazilie, Nepal en Vietnam.
Op onze website kan je meer informatie vinden over onze organisatie, onze werkwijze, projecten en ervaringen van oud-vrijwilligers.
Als je als verpleegkundige aan de slag wilt, kan je via ons naar Ghana om in de stad Tamale in een kliniek/ziekenhuis te werken.
In de meeste landen hebben we ook een Nederlandse contactpersoon die je gedurende je verblijf zal begeleiden.

Aankomende zaterdag 6 maart organiseren we ook een open dag. Deze dag duurt van 11.00u. tot 14.00u. en vindt plaats op ons kantoor te Dordrecht. Hier kan je meer informatie krijgen over alle 8 landen en de projecten. Er zullen ook oud-vrijwilligers aanwezig zijn die je meer kunnen vertellen over hun ervaringen.
Je kan je voor deze dag aanmelden door een mailtje te sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

Op onze website staat ook meer informatie over onze aanmeldprocedure onder het kopjeaanmelden.

We hopen dat je vindt wat je zoekt en wensen je in ieder geval alvast veel succes en plezier.

Vriendelijke groet,
Pascal Sweet
Vrijwillig Wereldwijd
www.vrijwilligwereldwijd.nl