Info voor ''sabbatical'' te houden in Thailand

ik ben sylvester 24 jaar

en heb het in me hoofd om er een jaar tussenuit te gaan naar thailand
(wie weet wat daar in de tussentijd gebeurd dat het langer word)
ik had in gedachten een huis te huren voor een jaar
en kwam dan op een som uit van 15 tot 20 duizend euro wat ik ervoor nodig zou hebben.
dan ken ik ruim leven en lijkt het nog soort van vakantie,
ben dan uitgegaan van max 400 euro huur p/m
en dan 40 tot 50 euro per dag om van te leven.
wie weet tref ik daar een meid met een goede baan , dan blijf ik langer of ik zie daar ineens de mogelijkheid om iets te beginnen.

ben zelf momenteel vrachtwagen chauffeur en heb niet een noemenswaardige opleiding genoten.
dus werken daar is eigenlijk onmogelijk.

maar wat ik nu wil weten is hoe dat nou zit met een visa te krijgen
en hoe ik het beste een appartement of iets dergelijks ken vinden om te huren. me voorkeur gaat uit naar pattaya.

ik heb een keer gelezen dat als je een huurovereenkomst ken overhandigen van een jaar je een visa ken krijgen over die tijdsduur,
klopt dat en zit er nog een addertje onder het gras?

ik weet dat de prijzen van de kamers op pattaya hoog leggen vergeleken met de rest van thailand, maar als ik er buiten ga zitten maakt het ook nie uit, want dan koop ik wel een scooter. maar heb ook gehoord dat dat miss problemen ken opleveren?

zag wel dat er kamers te huur waren in pattaya center voor een goede prijs http://www.yensabaipattaya.com/aboutus.html#properties
miss dat iemand hier ervaring erover heeft?
en wat zou ong de electriciteit en het water kosten wat je dan verbruikt per maand, omdat dat nog nie in de prijs inbegrepen is.

ik ga in maart/april voor de derde keer naar thailand toe voor vakantie en om dan informatie in te winnen om zo aan het eind van 2009 te kunnen vertrekken of hopelijk eerder.
ik ga binnenkort ook beginnen aan cursus thai want das wel zo makkelijk als je iets van de taal spreekt.

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen zodat als ik wee rop vakantie ga ernaartoe daar alles ken afronden en weet wat ik moet weten zodat ik alles ken rondbreien voor dat jaar of miss langer verblijf daar

Naar Thailand voor een jaar is mogelijk, echter zul je geen visum voor een jaar krijgen. Je zult dus steeds de grens over moeten om een nieuw visum te halen.
Wat betreft een werk en werkvergvergunning heb je gelijk, die is moeilijk te krijgen zonder een gedegen opleiding. Maar een sabattical is prima te doen van 20.000 Euro.

Omzetting Thailand toeristen visum naar Thailand non-immigrant visum

Indien u op een 30 dagen toeristen visum binnen bent gekomen en u wil dit omzetten in een non-immigrant visum dan is dit mogelijk mits u aan de voorwaarden voldoet. Dit kan alleen in Thailand gebeuren.
Deze verandering van status brengt wel bepaalde beperkingen met zich mee. Het is daarom belangrijk u te laten informeren bij de immigratiedienst in Thailand.

Benodigdheden Thailand Non immigrant visum
Wat neemt u mee bij het aanvragen van een non immigrant visum:
[ul]
[li]Voor werk:-Een brief van de werkgever of bedrijfspapieren[/li][li]Voor stage:een brief van de instantie waar er stage wordt gelopen[/li][li]Voor studie:een studieverklaring[/li][li]Voor familie:een kopie van de trouwakte en/of geboorteakte[/li][li]Voor pensioen:een bewijs van pensioenering (ook financieel) en een kopie van een geldig paspoort[/li][li]Voor vrijwilligers:een brief van de organisatie waar men gaat werken[/li][li]Voor senioren: bewijs van leeftijd, copy laatste bankafschrift (minimaal € 1250)[/li][li]Voor huis betrekking: Kopie van huurovereenkomst Thailand[/li][/ul]
Dit visum is geldig voor een verblijf van maximaal 90 dagen in Thailand. Dit is inclusief de dag van aankomst en vertrek. U dient binnen 3 maanden na afgifte van het visum Thailand te bezoeken

volgens dit ken het wel maar ben benieuwd wat hier de adder onder het gras is, ik neem aan dat je een bepaalt saldo op een thaise rekening moet hebben staan?

iemand die hier meer over weet of ervaring mee heeft?

Ja het kan, als je aan de genoemde voorwaarden voldoet kun je een non-immmigrant visa krijgen. Deze kun je in Thailand verlengen tot een jaar, mits je aan bepaalde voorwarden voldoet.

Een huurovereenkomst lijdt blijkbaar tot een non-immigrant visa voor 3 maanden, maar is geen reden om in Thailand zelf een verlenging te krijgen voor een jaar. Daarvoor zou je een apartement moeten kopen van minimaal 10 miljoen baht.

Waarom ga je niet lekker reizen? Een jaar in Pattaya lijkt me ook niet alles.
Dat Pattaya je basis wordt begrijp ik best hoor :slight_smile:

Veel plezier, ik ben een beetje jaloers :smiley:

waar ken ik die bepaalde voorwaarden trugvinden?
vind het een vaag verhaal dat je eerst mer huurcontract een visum ken krijgen maar om hem te verlengen moet je eerst een villa kopen, want voor 10 miljoen ken je een hoop kopen.

ik ga ook ff navraag doen want zo word het allemaal toch een moeilijk verhaal

hahaha dankje

reizen? ben geen backpackers type
en in thailand heb ik de bezienswaardigheden zo`n beetje al gezien.
sabbatical houden is wel wat relaxter dan te gaan reizen
wil der gewoon ff jaartje tussenuit,ff dat gestreste nederland uit:dag:

heb een school gevonden in pattaya om thais te leren kost 28400 baht
en via de school krijg je dan een ED visum dus een studentenvisum
voor een jaar.

dit lijkt voor mij zover mogelijk de enige optie tot dusver.

zal in maart naar die school gaan om nog wat info in te winnen.

Heb je toevallig een link?

natuurlijk

ik lees dat je een student visa wilt aanvragen.Heb je dit al geregeld.
ik wil namelijk volgend jaar 2010 emigreren naar thailand maar weet niet precies hoe ik een jaar visum kan krijgen.

heb gehoord dat als je 16000 euro op de een thaise rekening heb staan dat dit reeds voldoende is maar heb dit nog niet kunnen bevestigen.

ik denk dat zo’n studentenvisum misschien wel een goede oplossing is.
heb jij hier al ervaring mee?

je kunt hier een jaarvisum aanvragen als je kunt aan tonen dat je 800.000 bath op een thaise bankrekenig hebt staan als je je visum hebt kun je dat geld er weer af halen je dient dan wel te melden aan imigratie als je het land verlaat sdus op vakantie enz enz