Hallo,
Ik heb enkele vraagjes die ik voor de zekerheid wil vragen…
Ik vertrek binnen 1weekje naar Thailand (Chon buri) om er naar mijn vriendin en dochtertje te gaan met de bedoeling er voor altijd te blijven…
Het eerste wat ik er ga doen is zoeken achter een job als kok in een hotel. Heb me al in verschillende job sites ingeschreven en ken er iemand die er zelf een restaurant uitbaat en hier en daar wat mensen kent en mij wss wel kon helpen zei hij… zo niet!! Hoe solliciteer ik dan het best, bied ik mij zelf aan in de hotels of heb je zoiets als een bureau met job aanbiedingen?? Ik heb een non immigrant visa…kan ik hiermee aan een work permit geraken?? En als mijn visum verlopen is en deze ga verlengen kan ik dan terug een non immigant visa aanvragen of alleen een tourist visa als ik het land uitga… Dat gedoe met die visums snap ik echt geen bal van :retard:
Ik blijf in Thailand tot dat ik werk heb gevonden al moet ik er bergen voor verzetten. Hopelijk heeft iemand antwoorden op mijn vragen.
als je in Thailand wilt gaan werken heb je een werkvergunning nodig. Probeer het niet zonder zo’n vergunning te doen, want je wordt of gedeporteerd of in de gevangenis gestopt. Een werkgever kan een werkvergunning voor je aanvragen, maar die krijg je alleen als de baan, die je gaat doen niet door een thai gedaan kan worden. Bovendien moeten er altijd veel meer thais werkzaam zijn in dat bedrijf of restaurant dan farangs.
Ik raad je aan kontakt op te nemen met een goede advocaat hier.
Ook kun je niet zo maar altijd in Thailand gaan wonen. Je moet minimaal 55 jaar zijn en voldoende inkomsten hebben uit het buitenland, of hier een werkvergunning hebben. Anders moet je echt iedere drie maanden even naar het buitenland reizen. Daar zijn speciale organisaties voor in de toeristenplaatsen zoals Bangkok en Pattaya.
Succes
Is het kind van jouw en heb je het ernkend? Indien dat het geval is kun je op basis daarvan een visum en extensies krijgen. (Inkomen van 40,000 baht per maand of 400,000 op een Thaise bankrekening).
Bedenk dat je voor een extensie van verblijf in Thailand op basis van werk je minimaal 50,000 baht per maand moet verdienen. Een aanzienlijk bedrag voor een gemiddeld restaurant, misschien de betere hotels e.d.
Voor een leraar geld geen minimum salaris, vandaar dat veel mensen daar hun heil in zoeken.
Je toestemming om in het land te verblijven kun je gewoon in Thailand zelf verlenging, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Zie boven. Zo niet dan moet je naar een buurland om een nieuw visum te halen.
Gehuwd:
infkomen van 40,000 baht per maand OF 400,000 op een Thaise bankrekening in jouw naam, wettelijk getrouwd zijn en daadwerkelijk samen wonen.
Werk:
Een inkomen verdienen van minimaal 50,000 baht per maand. (met werkvergunning uiteraard).
Tenzij je leraar bent, dent geldt geen minimum inkomen dat je moet verdienen.