Ik ben Ron, 50 jaar oud, kom al heel veel jaren in het Verre Oosten en verknocht aan Thailand en Phuket
waar ik ook al 14x geweest ben.
Nu heb ik besloten om daar in Thailand of omliggende landen een baan te zoeken eerst waarna ik op
Phuket ga wonen tot einde ten dagen.
Wie kan mij helpen, wie weet wat of zoekt een ervaren Man als ook?
Ik heb ook een LinkedIn profile.
Meerdere zaken zijn bespreekbaar, wil geen eigendom of bedrijf, misschien in later stadium straks, gewoon in loondienst.
Hoi Ron,welkom op wereldwijzer!
Om legaal te kunnen werken in Thailand heb je naast een Non Immigrant visum “O” of “B” een werkvergunning nodig. Een werkvergunning dient door de toekomstige werkgever aangevraagd te worden. Zonder werkvergunning mag je niet werken in Thailand. Tevens zijn er door de Thaise overheid een groot aantal banen waarin buitenlanders niet mogen werken.
Voor leraren Engels is er nog steeds behoorlijk veel werk in Thailand.
Ook kan je altijd eens surfen op http://www.thaivisa.com/ staat nuttige informatie en natuurlijk kan je altijd met je vragen terecht op het Thailand Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met je toekomstplannen,Ron!
groet,georgessiam.
klopt idd, ik weet dat je eerst en via de werkgever een work visa moet hebben.
ik ben van oorsprong een Technische man, een Project Manager, piping, HVAC, etc.
ik weet dan niet of daar mogelijkheden zijn en of de overheid mij toelaat daarin.
daarbij ben ik naast Thailand ook aan het kijken want vanuit Kuala Lumpur of Singapore bv is het ook goed werken natuurlijk.
ik wil best een week van huis gaan dan, met basis woon verblijf Phuket heeft mijn voorkeur ook.
weet jij misschien mensen/recruiters die persone als ik zoeken voor in bovenstaande aangegeven lokaties.
ik heb ook een LinkedIn profile onder de naam; Ron van der Ben.
hier kunt U gelijk zien waar mijn kennis en kunde ligt, in breedste zin van het woord ook.
Nou ik weet niet ofdat er veel jobs zijn bv in de petrochemie ,Ron?
Wat je wel kunt doen is eventueel op de twee engelstalige dagbladen (of websites) van Bangkok Post en The Nation surfen,daar staan af en toe vacatures die tevens open zijn voor niet Thaise onderdanen. Dit zijn meestal functies in het onderwijs, hotelmanagement en senior management functies bij grotere bedrijven.