CENSUUUR mo
Nee Nathalie geweldig,
Wij gaan 2 nachten naar het Oriental Kwai en 1 nacht naar River Kwai!!!
Moet niet gekker worden natuurlijklol2
Als je nou ook nog even naar Buddha view gaat dan kan je mij helemaal alle ins en outs vertellen. Dat adres heb ik trouwens van Daphne gekregen van Suan dok mai.
Bijna te gek voor woorden he.
Groetjes Mik :dag:
Censuur mo
Waarom vermeld je het advies niet gewoon hier, in plaats van continu thailandblog te promoten?
Beste Steve,
Ik heb het steeds vrij druk en kopier en plak vlug.
En ik promoot niet, ik lees het en indien ik dat het nuttig kan zijn voor andere dan plaats ik het op het forum(s) .
Wat voor voordeel heb ik als ik het zou promoten ?
De mensen die linken leggen naar een krant, promoten die dan de krant ?
Indien er op mijn vingers moet getikt worden dan graag een woordje van de moderators en dat ze mij zeggen hoe ik het moet doen !
Sorry en fijne dag
Frank (uit het koud en zonnig stressvol Belgenland )
Misschien is promoten niet het juiste woord.
Maar als je toch op die site bent, waarom niet kopieren en plakken vanaf die site, is net zo gemakkelijk en makkelijker voor de lezers hier.
PS: ik neem zonder meer aan dat je er geen voordeel bij hebt, en zelfs al zou je er een voordeel bij hebben dan maakt me dat ook niets uit. Ik stoor me gewoon aan de talloze posts van je die alleen bestaan uit een link, zonder verder enige informatie, terwijl het net zo snel en makkelijker voor de lezer zou zijn om de inhoud van de link hier te plaatsen.
Hoi Frank,
Ik sluit me bij Steven aan. Heb er kort geleden ook al eens een opmerking over gemaakt dat er de laatste tijd veel postings met alleen een link naar een andere website worden geplaatst, zonder verdere informatie.
Een mogelijkheid is om het volledige bericht te kopieren en hier te plakken en daaronder de link naar de betreffende website te plaatsen (zoals ik zelf vaak met nieuwsberichten van de BKK Post doe). Maar misschien dat Thailandblog daar niet zo blij mee is, als je berichten van die website een-op-een overneemt. Dan zou je dus een beknopt bericht in eigen woorden hier kunnen plaatsen over hetgeen er op Thailandblog staat.
Je kan natuurlijk ook een link naar Thailandblog in je automatische onderschrift zetten die bij plaatsing van elk bericht dan meegenomen wordt.
Overigens is Steven ook moderator…
Bvd.
Ik denk dat ik niet veel postings nog ga doen ik ga eerst naar de pc school .
Toch bedankt.
Reds, police agree to pull back at Silom
[ul]
[li]Published: 23/04/2010 at 02:00 PM[/li][li]Online news: Local News[/li][/ul]Red-shirt protesters and security forces confronted each other in Silom financial district on Friday, after a series of bomb explosions killed one person and wounded 86 others in the area on Thursday night.
The tension eased after the red-shirt protesters of the United Front for Democracy against Dictatorship (UDD) and police agreed in the morning they would each pull back 100 metres from the fortified barricade erected at Sala Daeng intersection.
Agreement was reached during tense negotiations between Kwanchai Praipana, a red-shirt leader and chairman of the Rak Udon Group, and Pol Maj-Gen Wichai Sangprapai, the Metropolitan Police Division 1 chief.
Pol Maj-Gen Wichai asked the red shirts to also dismantle their barricade at Sala Daeng, but Mr Kwanchai refused, despite police reassurances over loud hailers that they had no intention to use force to disperse them.
Police and the red shirts then each retreated 100m from the barricade, built across the mouth of Ratchadamri Road at the intersection with Rama IV and Silom roads.
Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban said before midnight on Thursday that three people were killed, but the toll was revised by the Erawan Emergency Centre on Friday morning to one woman confirmed killed and another 86 people wounded…
Meanwhile, authorities have arrested one of the 24 red-shirt key figures they have been after, Department of Special Investigation director-general Tarit Pengdit said on Friday.
Mr Tharit said Methi Amornwuthikul, an actor and anti-government protester, had that red-shirts opened fire with guns at army soldiers on the night of April 10 on Ratchadamnoen Avenue and said they acted on the orders of UDD leaders.
Mr Tarit said this in a televised statement at the Centre for the Resolution for Emergency Situations (CRES).
Mr Methi was arrested by police in Khlong San district early on Thursday in possession of an assault rifle stolen from the military during the clash on the night of April 10.
The DSI chief said in the course of interrogation Mr Methi admitted he was among the crowd of protesters who opened fire at army soldiers with war weapons in front of Satriwitthaya School when the military moved to retake the area around Phan Fa bridge from the red-shirts.
Mr Methi said the shooting was ordered by the UDD leadership, Mr Tarit said.
The actor had admitted protesters stole a number of weapons, including machinegunes, from the troops and that he had given distributed them to other people. Mr Methi was caught with a stolen assault rifle.
Mr Tarit said Mr Methi gave useful information about armed men in black who opened fire at the soldiers. He said these men were suspected to have been involved in the fatal M79 attack on Silom road on Thursday night.
According to Mr Tarit, Mr Methi also said that after the rally was relocated to the Ratchaprasong intersection leaders held a daily planning meeting at an undisclosed location.
Mr Tarit strongly condemned those who were involved in and organised acts of terrorism. They were liable to the death penalty.
The DSI chief said in an earlier interview that evidence was being gathered to arrest the men in black.
He said Mr Methi was still being detained under the emergency decree law at a safe place.
Mr Methi had earlier appeared on the UDD stage and participated in Puea Thai Party activities.
*Bron: Bangkok Post / www.bangkokpost.com *
Voor het geval iemand er iets aan heeft. Dit zag ik net op de site van het calamiteitenfonds.
Ik ben toch wel heel erg aan het twijfelen nu. We gaan de 28e met 3 kleine kinderen en weet niet of ik de gok moet wagen.
De Calamiteitencommissie heeft op 23 april 2010 het volgende besluit genomen.
- instelling van een dekkingsbeperking als bedoeld in artikel 13 lid 4 statuten voor de gehele stad Bangkok – met uitzondering van de luchthaven en transitverblijf in Bangkok van maximaal 24 uur aan het begin en/of einde van de reis als onderdeel van een georganiseerd pakket en onder toezicht van de reisorganisator - voor onbepaalde duur met ingang van 23 april 2010.
Uitvoeringsinstructie
Consumenten die onder de garantieregeling van het Calamiteitenfonds een reis naar Bangkok hebben geboekt (die nog niet is aangevangen) kunnen gedurende de looptijd van de dekkings beperking vanaf 30 dagen voor vertrek hun reis kosteloos annuleren. Zij kunnen zich hiervoor wenden tot hun reisorganisator.
Consumenten die na bekendmaking van een dekkingsbeperking een reis boeken waarop de dekkingsbeperking van toepassing is hebben geen recht op garantie van de stichting.
Groetjes Angelique
Het calamiteitenfonds wil geen risico nemen en het liefste niets uitkeren.
Dus hou je aan de aangegeven beperkingen, en normaalgesproken loop je een zeer klein risico.
Dat zou jammer zijn, en is zeker niet mijn bedoeling.
**Waarschuwing ambassade Bangkok **
Van onze correspondent BANGKOK - De Nederlandse ambassade in Bangkok waarschuwt het reisadvies voor Thailand goed in acht te nemen vanwege mogelijk legeroptreden in de komende dagen tegen betogers die al zes weken in de hoofdstad bivakkeren.
Nederlanders die zich op de website van de ambassade www.mfa.nl/ban hebben geregistreerd, worden per sms en e-mail op de hoogte gehouden van de situatie.
Nederland ontraadt sinds twee weken alle niet-essentiële reizen naar Bangkok. Volgens ambassadeur Tjaco van den Hout gaat het er vooral om te voorkomen dat toeristen die niet bekend zijn met de stad zonder het te beseffen in een gebied terechtkomen dat uitgerekend nu gevaarlijk is.
Bij gevechten tussen het leger en voor- en tegenstanders van de regering zijn de afgelopen weken in Bangkok 26 doden en 800 gewonden gevallen op plaatsen waar normaal gesproken veel toeristen komen.
"Het is natuurlijk te hopen dat de betrokken partijen alsnog tot een vreedzame oplossing kunnen komen. Als het tot een nieuw gewapend treffen komt, vrees ik dat er veel slachtoffers zullen vallen. Wat het eindresultaat ook zal zijn, Thailand zal alleen maar verliezers tellen”, aldus de ambassadeur.
De ambassade zelf ligt op nog geen 500 meter afstand van het demonstratiegebied. Het jaarlijkse Oranjebal en de vrijmarkt op Koninginnedag gaan dit jaar om veiligheidsredenen niet door.
Even een tip voor de mensen die uit Bangkok vertrekken, neem veel tijd om bij het vliegveld te komen, de stad staat muurvast ( ik weet het staat altijd vast) maar er zijn veel checkpoints door de militairen op dit moment is de 4 baans weg naar het vliegveld is er 1 geworden. Hij heeft net op tijd het vliegtuig van 12.30 kunnen halen. Je kan er van uitgaan dat je 2 uur moet nemen om alleen Bangkok al uit te komen.
Hmmm…dat moet dan echt sinds een paar dagen zijn. Wij waren vanaf Sukhumvit Road sneller dan ooit op Suvarnabhumi. Wel aardig wat checkpoints onderweg, maar alles reed prima door, na 30 min op de airport.
Ja inderdaad , het was vanochtend. Wat ik er uit begreep waren er diversen kruispunten afgezet.