Info over thailand gevraagd

Hallo Allemaal,

Ik ga het dan eindelijk doen, ik ga ik okt naar thailand, om vervolgens 6 maanden door azie te reizen. Droom komt uit, maar zit nog vol met vragen.
Wie kan mij helpen? :chin:

Ten eerste hoe dat je dat met geld. Hoeveel en wat neem je ongeveer mee. Dollars, baht,travelers cheques en creditcard???
Slim om je random reader mee te nemen?

Ten tweede, hoe doe je dat met je telefoon. Mijne kan ik daar gebruiken, maar is het handig om daar een sim kaart te kopen om in thailand en omstreken te gebruiken?

Moet ik nu een slaapzak mee of alleen een lakenzak??

Heeft iemand tips kwa fotografie spullen. Als je kaartjes vol zijn, kan je het daar dan makkelijk op een cd branden? Of moet ik een geheugentankje mee nemen??

En als er nog mensen zijn, die ook in okt t/m april die kant op gaan, misschien leuk om ervaringen uit te wisselen. Ook kwa voorbereidingen.

Nou, dat is het nu voor even. Als jullie antwoorden en tips hebben, hoor ik het heeeeeel graag!:zon02:.

Groetje,
Sofie

:finger:Hallo Sofie,hier zijn enkele tips voor je reis door azie.Over het geld de volgende tip neem altijd een beetje cash mee wat je dan terplaatse kan omwissellen voor in het land waar je het eerste bent en verder je bankpas (wel met de mogelijkheid om wereldwijd te gebruiken)er zijn in thailand overal banken waar je je geld zo uit de automaat kan halen.
Als het mogelijk is laat een tweede bankpas maken dat is altijd handig ingeval van verlies of diefstal zit je niet direkt zonder.
Een sim kaart is zeker te koop in thailand voor 10€ heb je er een maar ikzelf heb een telefoon gekocht met pre pay kaart en voor 200bath(4€) deed ik een maand sms jes en bellen naar nederland
Een slaapzak is zeker handig maar voor een paar euro slaap je in middel tot goede hotels dus waarom dat gesleep(alles wat je thuis laat is mooi meegenomen)maar dat ligt natuurlijk ook aan je budget!!!
Je foto kaarten kan je inderdaad over laten zetten op cd dat is zo gebeurd maar pas op dar je niet teveel betaald en laat dat dan doen in een groote stad daar is de prijs iets gunstiger vaak rond de 150 bath(3€)
verder veel plezier en als je vragen hebt mail mee maar
Gr rob:tongue:

voor binnenlandse vluchten boeken is een creditcard handig.
verder gewoon je pinpas en mss voor laos waat dollars, maar ald je in cambodja komt kan je ze ook daar pinnen. als je een rekening van argenta opent kan je gratis pinnen in het buitenland dus betaal je niet per keer.
een simkaart kost 100 baht dat is ongeveer 2 euro en dan kan je steeds een kaartje kopen om hem op te waarderen, 12-call doet het alleen niet in andere landen, wij hebben in ieder land een simkaart gekocht of geruild met mensen die we op de grens tegen kwamen.
slaapzak niet nodig, koop zo’n omslag doek en daar kan je heerlijk onder slapen en als het kouder is dan liggen er altijd? dikkere dekens op de bedden.
ik wilde mijn fotos op gmail zetten maar dat kost heel veel tijd. wij hadden ook een media center mee van 40 gb en daar heb ik alle fotos opgezet en thuis gewoon weer op mijn computer gezet.
mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel van je.

Wauw, dat is snel, Thanx! Echt fijn dit forum. Wordt het allemaal weer wat duidelijker.
Ik heb nog wel vragen hoor, maar nu maar even 1:
Ik wil graag eind feb naar Kathmandu vliegen vanuit bangkok, en eind maart weer terug. Kan ik dat beter hier regelen? of daar? En visum?
Alvast hopelijk weer super bedankt!
greotjes,
Sofie

Vanuit Bangkok naar Kathmandu en terug lijkt me handiger om vanuit Thailand te regelen maar aangezien je een Nederlandse op vakantie in Thailand ben weet ik dat niet helemaal zeker. Kijk anders een s even rond op http://www.backpack.nu/visum-informatie/azie.html daar kan je mischien wel wat vinden ( ook over je visum) . Ze hebben op die site ook een forum met voonamelijk backpackers die ook een aantal maanden lang verschillende landen bezoeken. Eventueel dat zij je gericht kunnen antwoorden uit eigen ervaring.

Qua geld zou ik wat contacten meenemen voor de eerste dag alhoewel ook verschillende mensen aangeven dat je direct op het vliegveld goed kan pinnen. ( tip: omdat mensen op straat vaak moeilijk briefjes met “grote” bedragen ( 1000 Bth) kunnen wisselen of terugbetalen, pin bijvoorbeeld i.p.v. 5000 Bath maar 4950 Bath, dan krijg je altijd biljetten met lagere waarden van bij 100 Bth)
Slim om je random reader mee te nemen, dan kan je namelijk overal via Internet geld overboeken als dat nodig is!!

Telefoon is inmiddesl wel duidelijk lijkt me: -> ter plaatse een SIM kopen.
Een Sarong/omslagdoek of twee ( daar kopen) is het meest ideale stuk stof dat je kan hebben, het is handdoek, slaapzak, hoofddoek, zonnebescherming en beenbedekking voor tempels in 1 !!

Foto’s? daar laten branden. ( tip, omdat het relatief goedkoop is, laat het twee keer branden en stuur er al 1 op naar huis. MOCHT er wat gebeuren gedurende de reis met je CD vol foto’s heb je thuis nog een reserve kopie en kunnen de achterblijvers ook meteen alvast kijken wat je hebt gezien en beleefd)

Hallo Mc Fly,

Enkele tips mbt je reis door zo-azie. Scan alle relevante papieren zoals visa, tickets, verzekering, bankpas etc en mail deze naar je eigen mailadres dan kun je er altijd bij.
Geld, altijd een belangrijk punt. Thailand heeft op iedere straathoek van de grote steden een ATM (Automatic Teller Machine) en ook in de kleine steden met een bank heeft een ATM.
Zorg dat je bankpas wel wereldwijd geldig is. Van de omringende landen is alleen in Myanmar en Cambodja het gebruik van ATM niet wijd verbreid alleen in de grote steden, maar hier kun je vaak m.b.v. een creditcard en je paspoort contant geld opnemen aan het loket van de bank.
In tegenstelling tot Nederland komt eerst het geld uit de automaat en dan pas de bankpas, dit heeft er reeds meermalen toe geleid dat men de bankpas vergeten is.
Mocht je contant geld mee willen nemen, neem dan gewoon Euro’s mee (liefst niet al te grote copures) overal zeer gewild.
Thaise sim kaarten van oa. 12go datc zijn gewoon te koop in elke 7-eleven supermarkt. Deze zijn vaak echter niet in het buitenland te gebruiken. Contact met vrienden, familie en kennissen kun je natuurlijk ook onderhouden via je eigen webside waarop je foto’s, verhalen etc kwijt kunt. Ook ik zou kiezen voor omslagdoek en slaapzak en/of lakenzak meenemen. Als je in Thailand begint neem dan qua kleding alleen het meest noodzakelijke mee. In thailand is alles te koop en nog goedkoper dan in Nederland, dit geldt ook voor douchespullen.

Veel plezier met het plannen van je reis, voorpret is minstens zo leuk als de reis zelf.