Hallo iedereen,
Ik ben tim een jongen van bijna 19 jaar, en wil misschien wel in de zomer van 2013 daar naartoe, maar nou lijkt me een heel mooi land.
Maar ik weet natuurlijk niet of dat zo is.
Dus zouden jullie mij wat informatie kunnen geven, over:
-Het openbaar vervoer daar?
-De veiligheid?
-Het klimaat?
-De bezienswaardigheden en mooie streken?
-Hoe duur een vlieg ticket is?
-Of het goed te backpakken is?
Nou ik hoop dat ik hier wat info over kan krijgen en van jullie te horen.
Groetjes tim
Beste Tim,
ik heb het geluk al heel wat van de wereld te hebben gezien. De meeste landen in Europa, vele staten in de USA, verschillende landen in Azië en een groot stuk van Australië. Nieuw-Zeeland is echter mijn topfavoriet. De natuur is verbluffend en het land is nog vrij puur. Enkel hier heb ik me op sommige plekken aan het einde van de wereld gevoeld.
Ik dacht dat Nieuw-Zeeland op 1 staat in de lijst met “safest countries to travel” dus maak je geen zorgen.
Aangezien wij altijd eigen vervoer hadden (auto+hostel in de herfst en campervan in de zomer) weet ik niets van openbaar vervoer. Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch heel sterk willen aanraden eigen vervoer te hebben. Je gaat en staat waar je wil en wanneer je wil. Openbaar vervoer lijkt me prima om van stad naar stad te gaan in bvb. Europa. Afgelegen natuurparels spotten in NZ lijkt me moeilijk.
Klimaat: vermijd de winter. Voor- en najaar kunnen behoorlijk fris zijn en de zomer is top. Warmste temperatuur die wij hadden op 1 januari was 24°C en Christchurch. In het westen, vooral op het zuideiland kan het enorm veel regenen. (Noord)oosten is droger.
Kosten vliegticket kunnen enorm varieren, vraag eens aan bij Aussietours, deze hebben soms interessante acties. Kijk ook eens op skyscanner en klik op het moment dat je data moet aangeven op “hele maand”.
Tips op www.newzealand.com
Kijk misschien ook eens op onze site (link onder mijn naam).
Wanneer zou je willen gaan en hoe lang?
Hallo Frederik,
Nou ik weet nog niet wanneer precies op zijn vroegst pas in 2013 hor, want moet er ook nog voor sparen en hoe lang dat hangt af van hoeveel tijd en geld ik er voor heb nou ben ik al een heel eind.
En ik zou me verder nog eens in exacte kosten moeten verdiepen maar het is een plan hor hij staat nog in de kinderschoenen dus de koerst kan nog zomer wijzigen, maar ik wil in ieder geval lekker een keer op reis volgende zomer. Maar ook zo zijn dat het bijvoorbeeld spanje of zweden wordt:), maar goed!
Wat ga jij dan dit jaar doen??
Groetjes tim
Openbaar vervoer binnen de bebouwde kom is redelijk, we zijn hier in NL écht verwend, maar wel erg duur. Houd Nakedbus en Intercity in de gaten voor goedkope tickets van dorp naar dorp. In rustige periodes kun je reizen voor een dollar, en anders wel voor prijzen die concurreren met enkel de benzinekosten. Maar ga gewoon liften, supergaaf en goedkoop natuurlijk 
NZ is hét backpackland van de wereld. Supermakkelijk én superveilig. Ik heb nog nooit rare verhalen gehoord, al blijf je natuurlijk een toerist en dus een makkelijk target.
Hotspots moet je zelf maar achteraan gaan, NZ is één groot attractiepark waarin je van hoogtepunt naar hoogtepunt wordt geduwd. De must-see’s zijn eigenlijk niet te missen. En de kleine verborgen plekjes zijn het leukst om zelf te ontdekken.
En ja, vliegtickets zijn duur! Volgens mij zijn die around the world tickets in verhouding nog vrij goedkoop. Kilroy World heeft soms mooie aanbiedingen, waarmee je soms voor onder de €1500 naar NZ, Australié en Azië kunt.
Veel plezier!
Hey Tim,
je spreekt over de zomer. Als ik versta onze zomer betekent dit dat het in NZ winter is en dit is niet de ideale periode om NZ te bezoeken. Op het zuidereiland kan het dan zelfs serieus sneeuwen. € 1.500,- lijkt mij wel heel veel voor een vlucht. Als je goed uitkijkt en op tijd kan reserveren moet dit beter kunnen.
Dit jaar gingen we naar India en eind maart staan 2 weken Ijsland op het programma. Tussendoor nog enkele dagen Madrid en skiën in Chamonix. Zomervakantie wordt waarschijnlijk met de tent naar de alpen.
Veel plezier!
Hoi Tim,
1500 euro voor n ticket is zeker aan de dure kant, wij hebben n ticket geboekt voor 1250 euro p.p.voor november 2012.
Ook dat is nog aan de dure kant maar dat komt omdat wij landen in Christchurch en vertrekken uit Auckland.
Land en vertrek je uit dezelfde plaats dan is je ticket nog iets goedkoper, je zou dan voor 900 a 1000 euro een ticket moeten kunnen boeken.
verdiep je in de verschillende sites die tickets aanbieden, dan vind je zeker iets voor een leuke prijs.
wij gaan nu reizen met een camper, maar 11 jaar geleden hebben wij met de flying kiwi een rondreis gemaakt.
Het is maar net waar je voor kiest, maar als je alleen gaat reizen kan ik me voorstellen dat je liever een auto huurt of met bijvoorbeeld de flying kiwi meereist, dan heb je medereizigers ( de flying kiwi heeft de naam een zuip-reis te zijn maar daar heb ik 11 jaar geleden niet veel van gemerkt… maarja da’s wel 11 jaar geleden).
De hoogtepunten van nieuw-zeeland…teveel om op te noemen, in elk stukje van nieuw-zeeland is wat te beleven en te zien.
Dit wordt onze 2e reis en we gaan nu dingen doen en zien die we 11 jaar geleden niet gezien of gedaan hebben ( milford sound, doubtfull sound, bungyjumpen, walvissen bekijken, zwemmen met dolfijnen, zorbing, vuurvliegjes bekijken…)
Op internet is genoeg te vinden.
Zou wel eerst flink sparen, zeker als je veel dingen wilt zien en doen…
Gr Roos
Hoi Tim,
Wij hebben drie maanden door Nieuw-Zeeland gereisd en zijn nu een informatie website aan het opzetten over onze ervaringen. We geven daar ook tips. Ik denk dat je hier op veel vragen al een antwoord vindt: www.nz-traveler.com
Groetjes, Tim