Met openbaar vervoer door nieuw-zeeland

Hey,
Ik weet niet of er wellicht al een topic rond openbaar vervoer in nieuw zeeland bestaat, maar ik zag het zo even niet staan. Het lijkt me mooi om een reis van zo’n drie weken door nieuw zeeland te maken, maar reis het liefst alleen met openbaar vervoer. Weet iemand of dit te doen is, tips :wereld:?

Groetjes, Judith

Kan ook zo gauw de discussies niet vinden, ze waren er wel.

Is goed te doen, al is het vaak veilig de longdistance bus paar dagen vantevoren te reserveren. 1 (dure) treinmaatschappij die lang niet alle routes dekt en zeker 2-3 busmaatschappijen waarvan 1 landelijke. Best comfortabel reizen, over 2 jaar gaan we het wederom doen!

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

ik heb zelf niet gereisd in nieuw-zeeland maar een vriend van me wel. Hij deed dit ook met openbaar vervoer. Hij had hier echter erg veel spijt van. Met het openbaar vervoer kom je gewoon niet, waar je met een camper wel kan komen. Dus ik zou je echt aanraden om met een camper te gaan.

Je hebt misschien maar 1 keer in je leven de tijd en het geld om nieuw zeeland te verkennen.:wereld:

Je kan het beste even zoeken op ‘bus Nieuw Zeeland’ (in het zoekvenstertje boven aan deze site). Je vindt dan van alles, onder andere:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=98648
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=78461

Openbaar vervoer is in Nieuw Zeeland vooral bus. Er zijn wel een paar treinen, maar lang niet genoeg om het hele land mee te bereizen. Ik ga zelf in januari die kant op en ben van plan om van Christchurch naar Greymouth met de trein te gaan en verder met de bus (geen vaste route in een hop-on-hop-off bus) rond te reizen.

Bedankt voor de reacties!

naked bus is een optie, ze komen in ontzettend veel plaatsen, en je kan dit via internet boeken. hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is!

groetjes afke

Het openbaar vervoer is in NZ erg beperkt. Op veel plaatsen komt geen bus of je kan er alleen via een bepaalde route komen. De bus gaat ook maar 1 keer per dag op een vaste tijd. Je kunt het absoluut niet vergelijken met het OV in NL.

Het ligt er ook een beetje aan hoe lang je gaat reizen. Het OV is hier niet goedkoop. Als je 6 weken reist kan je vanaf hier vanaf NZ$30 per dag al een auto huren en dan kan je op de mooiste plekjes komen. Als je korter rijst is het iets duurder. Benzine is momenteel NZ$1.20.

Het nadeel van de bus is dat je veel reis dagen kwijt kunt raken doordat je midden op de dag in de bus zit terwijl het vaak maar 2 tot 4 uur rijden is naar het volgende hoogtepunt. Dan moet je nog vanaf de bushalte naar je logeer plaats toe waar je vaak ook extra voor moet betalen, $NZ10 p.p. enkele reis. Uiteindelijk kunnen de kosten erg oplopen.

Als je dan toch met de bus wil… De Naked Bus is inderdaad een van de beste en goedkopere opties. Daarnaast is er ook nog de intercity bus.
Je kunt ook zoeken via google.co.nz

Succces :wereld: