Advies

In September vertrek ik samen met een vriendin naar Australie, in Januari vliegen we naar Nieuw-Zeeland en eind Februari naar Singapore en trekken dan door naar Maleisie, Thailand en gaan rond 17 april weer terug via Bangkok naar Nederland.

Graag zou ik advies willen welke routes het beste/mooiste zijn en of het verstandig is om in Australie en Nieuw-Zeeland met eigen vervoer (camper/auto kopen) te reizen.

Singapore, Maleisie en Thailand moeten we natuurlijk ook niet vergeten…

Alle hulp is welkom en alvast bedankt!

Eva>>>

:wereld:Enjoy the experience!

Hoi, ik kan je helaas alleen info geven over Nieuw-Zeeland, maar ik zou je zeker aanbevelen daar met eigen vervoer te reizen. Openbaar vervoer is buiten de steden vrijwel afwezig. Er is wel een bus-service (volgens mij de kiwi-experience) die langs alle hoogtepunten rijdt en waar je in- en uit kunt stappen onderweg wanneer je maar wilt, maar niets is zo handig als eigen vervoer. Succes ermee!

Hey Eva, grappig maar mijn vriendin gaan bijna hetzelfde doen. Wij vertrekken eind augustus naar Australie. We vertrekken in Brisbane met een gehuurde camper en gaan noordwaarts naar Cairns. Dan verder naar Darwin en via Alice Springs naar Melbourne. Vandaar verder via Sydney naar Brisbane. Van daaruit vliegen we op 25nov naar Auckland, daar huren we ook een campervan. Op twee maanden kan je heel veel van NZ zien. Vanuit Christchurch vliegen we 2 februari naar Bangkok. Ik denk dat we van daaruit Thailand, Cambodja en Laos willen doen. Rond 20 april vliegen we terug naar huis. Misschien komen we elkaar nog ergens tegen…

Veel plezier!!!

Hoi,

Ziet er goed uit die reis.
Mijn ervaring is dat langs de oost kust van Australië goed te reizen is met het openbaar vervoer. Treinen en bussen in overvloed.
Wil je ter plaatse iets bezichten, kan je altijd een autootje voor een dag huren.
In Nieuw Zeeland is eigen vervoer een must, vind ik. Ik zou gewoon een autootje huren.
Thailand daarentegen is weer heel goed te doen met het openbaar vervoer. Denk ook vooral aan vliegen, scheelt je een hoop tijd en je komt ook een stuk uitgeruster aan. Maar eigenlijk moet je ook de nachtboot en nachttrein wel meegemaakt hebben :slight_smile:

Succes.

Groet,

Maarten.