info over malaria pillen?

Hallo,

Ik ben hier nieuw. Maar wij vertrekken binnen 2 weken op huwelijksreis naar Zuid-Afrika (zie schema).

Ik vraag mij nu enkel af of het nodig is om malaria-pillen in te nemen? Want dan zou ik zo rap mogelijk naar de huisarts moeten gaan voor een voorschriftje. Mijn man is er niet echt een voorstander van. De reisorganisatie waar we bij geboekt hebben, zeiden ook dat het niet echt nodig is. Maar zou toch eens raad willen van mensen die er iets van kennen!

Ik wil gewoon kunnen genieten van onze huwelijksreis en mij geen zorgen moeten maken of ik nu met koorts zit of niet (heb de symptomen van malaria opgezocht, niet zo slim, denk ik…)

Ons schema ziet er zo uit:

Ohrigstad: 3 dagen
Kruger Park: 3 dagen
Hazyview: 2 dagen
Franschoek: 3 dagen
Kaapstad: 3 dagen

Alvast bedankt!

Grtjs!
Marte

Kruger is een laag risico gebied en momenteel is het winter ook… Voor de rest ga je naar plekken waar geen malaria is. Gewoon deet gebruiken, hier in za overal te koop bij supermarkten, drogisterijen. En opletten op de symptomen, en dan snel naar een ziekenhuis foe gaan, voor medicijnen.
Als je anti malaria pillen gebruikt, geef dit geen 100% gatantie dat je veen malaria krijgt. Slokt je geen medicijnen, dan zijn tenmisnfe de symptomen,en duidelijker.

veelplezier op jullie reis en alvast een fijne huwelijksdag.

Ik ben in maart 2013 in Zuid-Afrika geweest, o.m. in Krugerpark, Hazyview en andere “malaria-plaatsen”. Wij hebben geen malaria-pillen geslikt. We hebben ook vrijwel geen mug gezien, letterlijk! En dat terwijl in maart er wel degelijk kans op is. Maar wij zijn dus blij dat we ze niet geslikt hebben.
Mijn dochter is onlangs in Namibië, Botswana en Zimbabwe geweest en heeft wel malariapillen geslikt, met de nodige bijverschijnselen (hoewel ook weer niet heel ernstig, maar toch vervelend). Dus mijn advies: in deze tijd in Zuid-Afrika is het sowieso niet echt nodig! Goed smeren, met deet natuurlijk! Veel plezier!