Info:Elephant training center!(Chiangmai)

Mensen die graag een bezoekje willen brengen aan een plaatselijke olifantenkamp in Chiangmai,kunnen voor 800bath per persoon 1uur een ritje maken in het plaatselijke kamp,alsook een "bamboo rafting doen(het is in de prijs inbegrepen)Het adres=108/1 moo9,T intakhin,A.Mae Tang,Chiangmai 50150.telefoon(053)298553 of (053)862037 of je kunt ff surfen op www.chiangdaoelephantcamp.com gegroet::crybaby::crybaby::crybaby:nog 31/2uur en het is weer zover,inpakken en wegwezen richting Belgie!(ben er niet goed van)

Ik ben gisteren in het Elephant Nature Park in Chiang mai geweest wat een opvang voor mishandelde olifanten is en waar ook gratis verzorging voor zieke of gewonde olifanten gegeven word als de eigenaars het niet kunnen betalen.

Het hele project word gefinancierd uit donaties en intreegelden van bezoekers en vrijwilligers die er 3 dagen of een week tegen betaling kunnen verblijven.

Het centrum heeft tevens een edacutieve functie waabij men de locale bevolking die olifanten trainen met maandelange martelingen om hun wil te breken ervan te overtuigen dat er humanere metoden zijn.

Als je de documentaire die daar vertoont wordt met de wel meest schokkende beelden van diermishandeling van de jonge olifanten die maanden lang duren gezien hebt is de zin in een ritje in zo,n commercieel park je wel vergaan.

Dus ik kan iedere liefhebber van olifanten aanraden eens een dagtochtje naar dit rehabilitatiecenter te maken, daarmee steun je hun werk en je mag meehelpen met met voeren van de kudde zo,n 32 olifanten waaronder 2 babyolifanten en ze helpen baden in de rivier.

Ze worden door locale reisburo,s geboycot dus tickets zijn alleen via internet op hun site www.elephantnaturepark.org te boeken.

Theo

Ikzelf ben een dierenvriend,en ik kan het alleen maar toejuichen dat er mensen zijn die het lot van deze Olifanten aan trekken!Had onlangs nog gezien dat er iemand met een olifant de straten van Chiangmai afschuimde(geld)Dieren van deze omvang behoren niet in het straatbeeld te vertoeven,maar in het bos.Wat doe je eraan? niets!Er moet brood op de plank komen,de wijze waarop is dikwijls niet fraai “spijtig genoeg” bedankt voor je reactie Thekurp gegroet:georgessiam.

ook ik ben een echte dieren vriend en probeer altijd daar naar toe te gaan waar er goed voor de dieren word gezorgd, echter weet je dit vaak niet vooraf en als de bedrijven die dit goed doen dan ook nog worden geboycot door de plaatselijke reis buro’s word het voor de toerist wel moeilijk om de goede keuze te maken daarom ben ik ook blij dat Theo deze organisatie aan ons voorstelt hier zodat we nu allemaal de juiste keuze kunnen maken