Elephants Nature Park in Chiang Mai

Ik ben op zoek naar een (min of meer) verantwoorde plek in Laos of Thailand, waar je een dag met olifanten kan doorbrengen. Surfend op het internet kom ik onderstaande 3 parken tegen, maar vooral bij Elephant Village in Laos heb ik toch wel wat twijfels. Ze claimen ‘Olifant vriendelijk’ te zijn, maar op hun Facebook pagina zie ik foto’s van grote groepen mensen en ook van bezoekers op een stoeltje op de rug van de olifanten. Zijn er mensen die in één van deze parken geweest zijn en hoe ging het er werkenlijk aan toe ?
Elephant Village in Laos
Elephant Nature Park in Chiang Mai
Elephants world in Kanchanaburi

Wij zijn in Elephant Nature Park geweest in Chiang Mai. Volgens mij is alles daar heel verantwoord en overwogen. Ze dwingen olifanten nergens toe. Zo mag je met ze in de rivier, maar soms heb je pech en willen ze niet. Ze lokken ze met een mand eten, maar die van ons ging er na 10 minuten weer vandoor, terwijl even verderop een olifant een uur bleef staan. Een gezin in onze groep was hier geïrriteerd om, want die vonden dat hun anders beloofd was en dat je in andere parken uren met ze mocht badderen. Maar ik vond dat juist een teken dat ze heel diervriendelijk zijn, want ze laten de olifant zelf bepalen of die wel of niet wil. Jouw dagtripje is eigenlijk ook een donatie aan het park en je krijgt daar het eea voor terug. Ze halen je op van je hotel, je krijgt een uitstekende lunch en je loopt met een gids over het terrein en mag dus een poging doen om met ze te badderen. Ik vond het geweldig om te zien, hoe olifanten voor elkaar zorgen en als vanzelf meerdere kuddes vormen. Dus gewoon het kijken van dichtbij vond ik al geweldig. Je kunt ze op facebook volgen en dan zie je hoe liefdevol Lek Chailert (de oprichtster) over ze vertelt.

Hallo

Elephant Nature Park heeft nu ook een locatie in Kanchanaburi. Wij gingen er een dagje helpen. Niet goedkoop maar helemaal zoal het hoort. Respect voor dieren en geen ritje op de rug. Voederen, wandelen met de olifanten , een bad nemen, een lekkere lunch en mogelijkheid om nadien te douchen. Een super ervaring voor het gezin.

Ben een dikke week bij elephant nature park in thailand geweest, was een van de tofste dingen die ik ooit heb gedaan! Volgens mij is het daar zeker diervriendelijk. De olifanten worden niet gedwongen, willen ze iets niet dan willen ze niet. Je mag niet op de olifanten rijden want daarvoor zijn ze niet gemaakt. Je mag ze wel voeren en met ze baden in de rivier. Mocht je langer dan een dag de tijd hebben dan zou ik zeker langer gaan!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app