Info:Buriram(Isan country)

Op 410km van Bkk verwijderd ligt de provinciestad"Buriram"Mijn vriendin en mezelf hebben deze aangename stad bezocht en nabij gelegen steden!S’morgens bij de krieken van de dag een mini van +chauffeur gehuurd,om naar het prachtige Phanom Rung Historical park te gaan,het is wel eventjes rijden(60km)maar het was de moeite waard om dit te bezoeken!!ff nog zeggen dat het park open is tussen 6:00am tot 18:00pm.Ook het vogelpark en de bekendste khmer ruine "Prasat Hin Phanom rung,stonden ook op ons programma.Het viel me op, een paar km van Buriram verwijderd stond er op een heuvel een groot boedha beeld.Spijtig genoeg hebben we dit mooie opvallende beeld niet kunnen bezoeken.Ik weet nu niet hoeveel graden het is in Buriram(overdag)maar toen wij er waren was het verdomd heel warm.Te warm om s’middags buiten te komen!dus hebben we maar de koelte van een internet cafe opgezocht.Conclusie:Buriram is een must om te zien,als je ergens aan die kanten vertoefd!gegroet:georgessiam.:chin:

Ben er een paar keer doorheen gereden en ooit een keer me kentekenplaat verloren omdat ik door een plas moest rijden van 1 meter hoog en me dat bij elke roadblock terug naar BKK op een bekeuring kwam te staan(natuurlijk onder het dashboard 200 THBT)vandaar dat ik hun 'song roi" noem ipv “boys in brown”, maar dit gebied is natuurlijk het Thaise leven en omdat er geen heerlijk strand in de buurt is “bloody hot” :zon02:.

Hoe zou het met Ton zijn?want hij vertoefd ook aan die kant(Buriram)Tjaaa,Jan van die 200bath kun je al 3grote singha’s drinken!!goh;wat mis ik Thailand zo erg,ik sterf hier achter mijn computer.gegroet:georgessiam.:chin:

Als ik je dan zeg dat ik 3 keer ertussen uitgepikt werd en daarna speciaal ben gestopt bij een tankstation om te wisselen omdat we alleen nog maar biljetten van 1000 Bath hadden, daarna als er weer een roadblock kwam zat ik bumperklevend achter me voorganger zodat ze me voorste kentekenplaat welke ik was verloren niet konden zien :ninja::ninja::ninja:.
Waarschijnlijk te wijten omdat we in een veel te dure auto reden.
cheer

IN’t vervolg een sticker kopen met de tekst"hier valt niets te rapen"en op je voorruit plakken als je in Thailand aan het rondrijden bent Jan!!Of anders in een afgetakelde verhikel rond rijden,dat is misschien ook een oplossing!! gegroet:georgessiam.:dag:

???
toch maar weer eens een klein beetje kritische vraag:
wat maakt dit slaperige kleinstadje nu zo bijoznder-vergeleken met diverse andere slaperige kleinstadjes, zoals daar zijn Surindra, Sir Sraket, 101=Roi Et of nog kleinere amphoe/ban, zoals Suvannaphum (dorp, niet de airport) etc. In Phimai ook volop ruines-in het dorp-geen taxi nodig. Ze lijken allemaal net zo op elkaar als alle Carrefours of Thaise markten.
Inmiddels is er voor de vlugge komers zelfs weer opneiuw een vlieglijn vanaf BKK gestart-alleen ligt de airport (alweer zo’n oude USAF-base uit de VN0war) zo’n 75 km vanaf Buriram/stad.
Degenen die een beetje nog echt willen avonturen-iets verderop als die ruines ligt nog een grensovergang mat KHmerland=Cambodia. Wel vooraf visum regelen. Geen OV-dus heel avontuurlijk onderhandelen met motosy/motodop.
Of als de teleurstelling en de hitte toch al snel te groot worden-er lopen direkte bussen naar de kust/Chantaburi (ook nachtbus)-dan is het nog een kippe-eindje naar Trat. En-die Isan bardames-volop bussen linea recta naar de king of all seaside places-Pattaya.

Simpel te beantwoorden:

Wat dacht je ervan als je o.a op doorreis bent naar familie of dat je belangstelling daar naar uitgaat dan behalve zon, zee, strand en bardames, want dan kunnen we ook wel naar Spanje, Italië of weet ik veel wat gaan, en mogen we aannemen dat je Surin of Si Sa Ket bedoelt ipv die sneltoets taal dorpen.

En nu kan het aan mij liggen maar volgens mij zien alle AH,JUMBO,VOMAR,DEEN, etc supermarkten er hier ook hetzelfde uit, dat is naar ik meen een onderdeel van de marketing strategie onder de noemer herkenbaarheid voor de klant of waan ik mijzelf nu steeds toch in de zelfde winkel…

Verder de vragen die je stelt zijn absoluut niet kritisch of de antwoorden die je doorgaands geeft niet altijd geplaatst. Maar eerder zonder inbeeldings vermogen niet iedereen is gelukkig hetzelfde…

Sawadee

Bij mij is het heel simpel Bkkflyer,ik was op doorreis richting Phraibung(Si saket) dus hebben we halt gehouden en een paar dgen in Buriram onze tenten opgeslagen!Mijn vriendin komt ook van de Isan-Country,en ze gaat niet richting Pattaya maar verblijft,wanneer ik thuis ben in (Belgie)gewoon simpel in Phraibung!g.s

bijkomende info:
de tempelruines van Phanom Rung hebben op 2 dagen in het jaar een speciale stand t.o.v. zonsopkomst-dan schijnt die precies door alle 15 poorten (restanten) uit. De eerstkomende is op 3-4 april. nadeel: om 4 uur uit bed en je verdringen met honderden andere belangstellenden. degenen met historscihe kennnis: de oude Khmer tempelruine doen ook in dat aspect sterk denken aan de Maya-tempels in Mexico/Guatemala etc.
Buriram (dat hoge ogen scoort op de lijst van most boring town in Thailand) is de thuisbasis van de coalitiegenoot (tegen wil en dank) van de PM Abhisit-dat is de tycoon New in Chidchob. Deze heer heeft de Thaise voetbalclub Ayuttaya opgekocht, vernaamd in Buriram PEK en hij wil een nieuw stadium bouwen voor 24.000 toeschouwers.

Met Ton ging en gaat het uitstekend, Georges. Wij zijn ook een dagje daar geweest en hebben de daar bekende dingen gezien. Inderdaad, een doorreisplaatsje. Wat betreft de info van de wel ingevoerde BKKflyer: het is ook zo dat je met een beetje achtergrondinfo al een boel weet. Maar een zichzelf respecterende Thaise-gids legt het misschien wel beter uit. Maar die had het gelukkig niet over de Thaise PM of z’n tegenpool in het rood. Maar idd wanneer je er lang moet blijven: rather boring.

Ha Ton,

Alweer terug uit Thailand of zit je er nog steeds ?

Hallo,

Vandaag teruggekomen zonder vertraging. Weer een geweldige tijd achter de rug. Wel ff wennen met het temperatuurverschil maar dat gaat wel lukken.

Ton

Dat mag je wel zeggen Ton,had gisteren op de weersite gezien dat het in Chiangmai 42graden was.
En gewoonlijk kun je er een paar graden bijdoen in Isan-country!ff off topic:toen ik aan een verkeerspaal aan het wachten was om over te steken,stonden mijn “tenen” bijna in de fik,zo warm was het verleden maand in Buriram.gegroet:georgessiam.:chin:

Welkom terug Ton alhoewel jezelf nog wel even had willen blijven vermoed ik, dat wordt weer een paar weken op die :wub::wub::wub: wolk na dromen…

Groet, Jan.