Ik ben van plan om vanaf september een maand of 7 naar Latijns-Amerika te gaan om 1). in Ecuador, Peru en Bolivia vrijwilligerswerk te doen, 2). Spaans te leren (o.a. 4 weken cursus in Ecuador) en 3). te reizen. Voor wat dit laatste onderdeel betreft:
Kan iemand mij vertellen of de laatste week van november over het algemeen nog geschikt is om Salar de Uyuni in Bolivia te bezoeken???
Kun je in september in Ecuador nog walvissen spotten? Ik lees hier verschillende berichten over en het wordt mij niet duidelijk of dit nou tót of tot en mét september mogelijk is.
Is januari qua weer een slechte tijd om door Zuid-Peru te gaan (Cusco, Macchu Picchu, Arequipa en Nasca)? Kan iemand mij meer vertellen over de beste reistijden?
Iemand recente ervaringen met vliegen van Ecuador (Quito) naar Cusco of La Paz, van Cusco naar La Paz, van La Paz naar Arequipa, van Lima naar Quito en van Quito naar San José (Costa Rica) of Quatemala? Ik wil vooral graag weten wat een vlucht ongeveer kost als je hem ter plaatse boekt. Ben van plan niet teveel te vliegen en veel overland te doen, maar als ik ergens langer wil blijven hangen, wil ik wel graag vast weten hoeveel het me kost om ivm tijdgebrek te vliegen.
Iemand ervaringen met “goedkope” trips naar de Galapagos? Welke boot/route/organisatie?
Alle info is welkom, ook andere tips qua hostels, reizen, off-the-beaten track-paradijsjes, taalscholen, NGO’s/projecten waar je als vrijwilliger weinig kosten hebt (dieren, natuur, kinderen, gemeenschappen), etc.
Het wordt waarschijnlijk een rondje Ecuador-Peru-Bolivia-Peru-Ecuador om vervolgens af te sluiten met Costa Rica en/of Guatemala. Een rondje is wellicht niet het meest logische, maar dit idee is er met name om klimaattechnische redenen. Vandaar dat ik graag duidelijkheid wil omtrent reistijden voor bepaalde gebieden…
En Andres, jullie hostel en prachtige omgeving zal ik ook zeker niet overslaan!
1 Ja
2 geen idee
3 januari is zomer, dus warm (en regenachtig volgens mij)
4 ik ben gevlogen op quito, ging erg goed.
ook heb ik gevlogen van la paz naar Rurre (volgens mij zo’n 100 dollar voor een retour)
5 voor de galapagos ben je zon 1000 dollar kwijt (330 voor vliegen, 100 entree en 600 voor de trip)
Bekijk mijn sites eens!
Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.
succes.
Heb je aroundtheglobe-site gelezen: veel goeie info en leuk om te lezen! Bedankt voor al je reacties overigens! Meer reacties zijn uiteraard zeer welkom.
Goeie tips hoor!!! Top, dank je wel! Ik volg jullie trouwens al een tijdje. Erg leuk om te lezen en ben benieuwd naar jullie Inti Wara Yassi-ervaring. Gaan jullie naar Ambu Ari of Villa Turani? Hoelang zijn jullie van plan te blijven? Heel veel plezier nog het komende half jaar en blijf vooral veel verslagjes schrijven!
We hebben onze plannen wat omgegooid en gaan (helaas) niet meer naar IWY. Dit i.v.m. het slechte weer momenteel en omdat je daar minimaal 15 dagen moet verblijven. Op het moment van plannen liepen we tegen een heel leuk en enthousiast Nederlands stel aan, wat sinds een jaar in Sucre woont en daar zeer goed werk doet voor straatkinderen (schoenpoetsertjes). We gaan ze morgen opzoeken en kijken of we daar wat kunnen doen.
Houd de site maar bij… we maken veel mee en proberen dit ook leuk vast te leggen. Uiteraard in 1e instantie voor onszelf als soort van dagboek. Maar in 2e instantie ook voor medereizigers die een reis aan maken en/of voorbereiden zijn.
Ik kan alleen over Ecuador iets vertellen. Leuk hostel in Quito is El Cafecito, zit in Gringolandia. De walvissen heb ik in juli gezien, en toen zeiden ze tegen mij juni - okt (maar ja, daar waren de meningen idd over verdeeld). In Puerto Lopez is Hosteria Itapoa erg leuk en ook goed qua prijs (en met oma kun je gezellig kletsen). Mijn jungle trip heb ik via Ecuador Verde Pais geregeld naar Cuyabeno - Jamu Lodge. Fantastische ervaring, had er nog wel langer willen blijven.
Tickets ter plaatse boeken is in ieder geval in Ecuador, Peru en Colombia inderdaad veel goedkoper, kijk ook in de kranten daar, vooral de zondagsbijlage van (In Ecuador m.n. El Commercio) er zijn vaak kortlopende heel aantrekkelijke aanbiedingen!
Wat betreft Quito: in Gringolandia zou ik zeker NIET een hotel nemen: de hotels zijn er aanzienlijk duurder en je ziet er enkel andere toeristen. Nu het centro historico aanzienlijk veiliger is geworden zou ik daar kijken voor een hotel of in de wijk Santa Clara (ligt centraal maar met goedkope hotels)
Hier vind je onze persoonlijke verhalen. Wij zijn voor de organisatie Bruce Peru nu 1,5 jaar aan het werk in Lima met straatkinderen (Kinderen die niet op school zitten). Dagelijks onderwijzen we hen (samen met Peruaanse onderwijzers) en proberen hen binnen 6 maanden weer op een staatsschool te krijgen. Geweldig werk dat veel voldoening geeft!
Wederom bedankt! En Jos, als ik niet via Bruce Peru aan de slag ga, kom ik misschien wel langs bij het project als ik een dagje in Lima ben! You never know.
Costa Rica is ook vet hoor als je ook nog wat leuke standjes wilt bezoeken moet je er ook nog ff langs. De standen in Peru vond ik zelf wat minder in vergelijking met Midden Amerika. Voor de Jungle kun je idd beter naar Bolivia of Peru, de prijzen zijn er iig lager. Pantanal, Brazillie is ook vet, echt veel wilde dieren en de treinreis vanuit Santa Cruz Bolivia is ook een ervaring.