Indonesie wij komen er aan!

Hallo,

Wij zijn met zn 4en, vader en moeder, beiden uit 1961 met onze 2 kids, 12 en 16 jaar en later op de vakantie nog een 3e volwassene erbij.
In de maand Juli zijn wij in Indonesie en willen wij een rondtrip maken van 2,5 - 3 weken op Java. Wij eindigen in Bali.

Wij zijn op zoek naar info over:

• chauffeur + minibus mogelijkheden en tarief
  • simpele maar schone hotels voor 4-5 personen voor de reis Jakarta - Malang - Den Pasar, leuke suggesties en tarieven
  • leuke bezienswaardigheden, alle hele bekende plekken zijn bekend bij ons.

Zijn benieuwd,
Michael van Leeuwen

Hoi Michael, welkom op Wereldwijzer! Voor vragen kun je het beste ons Indonesië forum raadplegen, daar zitten tenslotte de kenners.

doe ik zeker, bedankt Zaan!

Graag gedaan :slight_smile:

Beste Michael,

Afhankelijk van jullie reisplannen kan ik veel over Indonesië vertellen en ook de reis voor jullie organiseren. Een voor jullie ideaal programma hangt heel erg af van jullie eigen interesses en wensen, ik kan me voorstellen dat dit voor de ouders soms anders is dan voor de kinderen. Ook hangt de planning af van de reistijd die jullie jezelf gunnen en het budget. Mochten jullie meer informatie willen, neem dan contact met me op.

Dank je wel Anne Mare en heb net je site bekeken, ziet er goed uit!

Op dit moment zijn wij informatie aan het verzamelen en ben ik de vliegreis aan t boeken, ik zoek de goedkoopste maar wel met korte vlucht en kom bij emerits en singapore airlines uit als wij gaan van adam-singapore (even uistappen)-jakarta; we eindigen weliswaar via Soerabaja (ook met vliegtuig naar Den Pasar) in Bali, maar de binnenlandse vluchten boeken wij in Indonesie.

Als we overgaan naar het inplannen van onze vakantie op java dan kom ik er misschien bij je op terug. We denken nu na over het inboeken van of een verzorgde op maat gemaakte reis of zelf met busje+chauffeur en we boeken steeds zelfs met van te voren uitgezochte slaapplaatsen.

Hartelijke groeten,
Michael

Beste Michael,

Duidelijk. Mochten jullie zover zijn, adviseer ik jullie graag. Een tip wbt de internationale vlucht, probeer een vlucht met heenreis Jakarta en terugreis Denpasar te boeken. Op die manier scheelt je dat weer een binnenlandse vlucht en vermijd je ook het risico van het missen van je internationale vlucht vanaf Jakarta door vertraging en hoef je niet opnieuw in te checken. Houd er ook rekening mee dat van 18 t/m 20 juli het Suikerfeest gevierd wordt, waardoor het extra druk is op de wegen, in de trein en ook op de binnenlandse vluchten.