India Onderwerpen

Hi,
ik zit er over te denken om enkele maanden te reizen door India en daar ook iets meer mee te doen, bijv . een boek schrijven. Nu weet ik wel dat er al veel boeken zijn over het land. Maar toch…

Zelf zit ik bijv. te denken om het beeld van India als Vrijland te onderzoeken, de plek waar veel westerse mensen naar toe gaan en daar iets zoeken wat ze hier niet kunnen vinden,
En of ze het gevonden hebben, en hoe de levensinvulling dan is.

Mochten andere mensen nog goede invalshoeken weten, graag

Beorn

hi,

goed idee!
zelf ben ik binnenkort ook van plan om naar India te gaan voor een tal van maanden…als vrijwilliger met een project.
maar wat me nou zo trekt aan dit land en wat ik denk/hoop daar te zoeken…!?
India heeft voor mij een magische klank.
“een mysterieuze wereld vol tempels, ashrams en goeroes” (en die cultuur spreekt mij aan omdat ik me sinds twee jaar verdiep in yoga en de oosterse filosofie.)
Maar ik ben me er ook van bewust dat het een land van extremen is met veel armoede, ontelbare bedelaars, oplichters enz. – een land waar elke hulp welkom is…(tuurlijk er zijn zoveel landen waar hulp nodig is…niet alleen hier…)

Er zijn dan misschien veel boeken over India geschreven…maar niet veel op deze manier denk ik…
denk dan ook dat het zeker een goed idee is om in te gaan op wat bijvoorbeeld de westerse mens in een land als India zoekt (wat ontbreekt er in hun eigen cultuur…?), waarom en of ze uiteindelijk ook vinden wat ze zochten of dat ze juist totaal iets anders hebben gevonden dan verwacht…o.a.

sorry goede invalshoeken/tips kan ik je niet geven…

ah… twee zielen dezelfde gedachte… dank. ik ga nog wat verder brainstormen en hoop op meer ideeen.

sowieso, zijn nat. ook lokaties welkom, aanraders van die en die plek, daar moet je zeker naar toe…

beorn

hoi
dit is een plek in india waar veel westerse mensen wonen, wellicht dat je daar inspiratie vind:

http://www.auroville.org

dit is in het zuiden van india