Beste allemaal,
mijn naam is Seline en ik ben 19 jaar oud.
Ik heb al jaren de kriebels om rond te trekken naar andere landen zoals India, Costa Rica, China , Jeruzalem etc. Ik ben heel erg geinteresseerd in andere culturen. Maar ook hou ik erg veel van het zien van prachtige natuurgebieden.
Volgend jaar - als ik 20 ben - wil ik graag naar India gaan.
Eerst wilde ik gaan backpacken, maar verstandiger lijkt het me om toch met een reisorganisatie mee te gaan zoals Sawadee, Koning Aap (Shoestring) of Djoser.
Wel lijkt het me leuk om dan met een leeftijdsgenootje te gaan. Vandaar dat ik me op verscheidene reisforums aanmeld.
Groetjes !
Hoi Seline,welkom op wereldwijzer!
India heeft de reiziger zeer veel te bieden. Het land is immens en zeer divers, zowel wat betreft landschap, mensen als cultuur. Een belangrijke reden om naar India te gaan is om kennis te maken met de geheel eigen en zeer oude cultuur van India, de religie (hindoeïsme) die zeer bepalend en zichtbaar is in dagelijkse leven (bv. baden in Ganges in Varanasi), de prachtige monumenten, zowel hindoeïstische als islamitische (Moghul) en de diversiteit van landschappen en mensen.
Indien je nog met vragen zit Seline,dan kan je altijd een berichtje posten in het Indiaforum hier op wereldwijzer!
Suc6 nog met je voorbereidingen van je reis naar India,Seline!
groet,georgessiam.