India in september: wie ook?

Hoi allemaal,

Ik heb het plan opgevat om in september/oktober 4 of 5 weken naar India te gaan. Tussen 14 september en 19 oktober om heel precies te zijn :wink:

En alleen is maar alleen, dus het lijkt me leuk(er) om (een gedeelte van) de reis met een of meer reisgenoten te maken.

Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar Uttar Pradesh (Taj Mahal, Varanasi (Ganges)), Jaipur, Radjasthan. Maar dit staat uiteraard nog open voor wijzigingen.

Wie heeft interesse en wil binnenkort eens brainstormen?

Groeten, Anne Marie
(Amsterdam - 35 jaar)

Hoi Anne Marie,

Weet je al wanneer je vertrekt?
Ik ben van plan rond de 7 -10 september te vertrekken. Heel misschien kunnen we het eerste stuk samen doen. Ik heb een route voor mezelf uitgestippeld in Rajasthan en Uttar Pradesh en ik was al eerder in India.
Ik hoor het wel. Groet DoubleyouD
W.D.

Hi W.D. (waar staat dat voor?),

Bedankt voor je bericht!
Ik vertrek op 15 september, maar heb toch besloten eerst twee weken georganiseerd te gaan. Ik ben nog niet eerder in India geweest en het is lastig in te schatten of het als vrouw alleen oke is.
Op 28 september ben ik weer in Delhi, en trek ik nog twee weken zelf rond. In die laatste twee weken wil ik graag naar Varanasi e.d…

Hoe lang blijf jij in India? Wellicht kunnen we nog ergens bij elkaar aanhaken?

Groeten, Anne Marie

Hoi Anne Marie,

Sorry, W.D. (DoubleyouD) staat voor mijn naam die is Will Dignouts.
Ik heb in principe maar tot 29 september (ik vertrek naar alle waarschijnlijkheid 9 september), maar ik heb meer verlof aangevraagd.Als dat goedgekeurd wordt, en dat denk ik wel, heb ik vrij tot en met 10 oktober, d.w.z. de 11 oktober moet ik weer beginnen. Dus wil ik uiterlijk 8 oktober (heel misschien 9) weer terug zijn.

Ja ik weet het niet precies waar ik de 28 september ben, naar alle waarschijnlijkheid is dat het nationaal park Bandhavgark, Agra, of Fathepur Sikri.
Ik heb besloten om eerst naar Ladakh te gaan o.a. Leh, Manali, Dharamsala. Daar heb ik een dag of 10 voor nodig en ben dan rond de 20 -22 ste weer in Delhi, daarna Jaipur , Agra etc.

Het is wel slim om eerst een stuk georganiseerd te gaan daar je zo hier en daar wel een cultuurshock zult ervaren. Als je gewend bent kun je er makkelijker mee omgaan. Ook moet ik er wel bij zeggen dat alleen reizen in India soms hectisch is daar je veel wordt aangesproken, soms teveel betaald enfin lees de reisverhalen van anderen maar eens door op internet.
En als vrouw alleen; hoeveel reiservaring heb je en hoe sterk sta je in je schoenen?
En wat voor alle reizigers geldt; kijk goed uit ben alert en stort je niet in avonturen, en ben 's avonds niet alleen over straat.
Van de andere kant ; reizen met een trein is een hele ervaring die je nooit meer zult vergeten en vervelen in India doe je geen minuut. En wanneer je alleen bent heb je veel meer kans op aanspraak zeker van andere reizigers maar soms ook de Indiers zelf.

Ikzelf sta op het punt om te boeken, uiterlijk volgende week woensdag heb ik definitief geboekt. Ik heb al redelijk wat reiservaring en ben daarin vaak alleen gegaan. maar ik dacht dit keer eens te kijken of er iemand is die (een deel) wil samen reizen.
Maar je zult ook zien; in het vliegtuig ontmoet je al mensen die ongeveer dezelfde plannen hebben als jij, en anders ontmoet je die zodra je op het vliegveld in Delhi staat. Ik bedoel je staat er niet gauw alleen voor, ook niet als je van A naar B reist, en plannen zijn er om ter plekke aan te passen.
Al is het wel “vervelend” dat ik ( en jij) tijdgebonden zijn dat kan bepaalde besluiten om hier of daar heen te gaan wel beïnvloeden

Nou mocht je nog iets willen vragen doe dat gerust, mail maar naar mijn prive mail (is handiger).
dignowil@gmail.com

Met vriendelijke groet, Will