Incheken Schiphol

Hallo, we vliegen binnenkort naar Houston voor een tusenstop. Bij de incheckinstructies staat het gebruikelijke 3 uur voor de tijd aanwezig zijn. Daar hebben we ons op andere intercontinentale vluchten nooit aan gehouden en meestal ruim 2 uur tevoren succesvol ingecheckt. Maar die vluchten gingen altijd in oostelijke richtingen of naar de Caribbean. Weet iemand of ze bij United Airlines of naar de VS in het algemeen extra steng zijn? Ik bedoel, ze kunnen toch niet iedereen tegelijk drie uur tevoren inchecken :wink:

3 uur is erg ruim ja maar incheck én boarding voor USA kost gewoon meer tijd dan voor andere landen. Er is een extra x-ray voordat je dan echt mag inchecken en bij de gate heb je naast x-ray van handbagage ook een paar minuten security interview voordat je door mag. (Kunnen streng zijn, aantal jaren terug had ik bijvoorbeeld gelazer omdat er een stempel van Libanon in het paspoort stond; pas na tonen van het visitekaartje van de baas dat aannemelijk maakte dat ik er voor werk geweest was lieten ze me door.) Dus ik zou wel half uur ruimer nemen dan je voor andere bestemmingen doet…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ja dat interview bij de gate had ik ook afgelopen zomer toen ik met United Airlines vloog. Dit was voor mij voor het eerst. Toen ik begin 2011 met martinair naar Orlando vloog kreeg ik dit interview niet.

Er werden vragen gesteld als: Hoeveel heb je voor de reis betaald, welke plaatsen ga je bezoeken en wat… Duurde best lang. Je wordt ook echt appart genomen naar een soort tafeltje. Waarom zou je al die stress nemen voor 1 uurtje later inchecken? Als je lekker vroeg bent, hoef je ook niet vaak in de rij te staan.

Ik vroeg me alleen af of ze passagiers die alleen in transfer gaan wellicht nog anders zouden behandelen. We stappen in Houston alleen maar over en blijven op het vliegveld. Dat zijn de enige voeten die we op Amerikaans grondgebied zetten.

2.5 uur is lang zat voor ons Willem en we hebben nog nooit een vlucht gemist. Je zal in Houston wel door immigration moeten, je koffers ophalen en weer afgeven. Vergeet Esta niet.

Dank je, Yeehaw. Ja, ESTA staat op de ‘to do list’.