Vier uur overstaptijd in Houston

Hallo allemaal,
Van de zomer vlieg ik via Houston naar Costa Rica. Ik heb een overstaptijd van vier uur. Een paar vraagjes:

  • Is het echt zo dat mijn bagage niet automatisch naar het volgende vliegtuig wordt overgeheveld? Allebei mijn vluchten zijn met Continental Airlines.
  • Is het mogelijk om van het vliegveld af te gaan om Houston te verkennen? En als dat zo is, heb ik daar dan tijd genoeg voor?
    -Is er op Houston een smoking area?

Alvast bedankt!

Groeten,

Rilana

Op alle Amerikaanse luchthavens moet je voor internationale vluchten je bagage ophalen, door de douane/immigratie en daarna weer opnieuw inchecken. Zelfs als je met dezelfde maatschappij vliegt. Voor Houston zal dit niet anders zijn. Doordat dit extra tijd kost, kun je je afvragen hoeveel tijd er over blijft om van de lucht haven af te gaan en iets van de stad te zien (effectief een uurtje?)

Zelfs voor transitvluchten niet vergeten om de ESTA-goedkeuring aan te vragen!

Voor de rokersplekken moet je 25 ft. (7,6 meter) van de ingangen vandaan staan (bron: http://www.fly2houston.com/hou-Terminals-and-Amenities).

Alvast een goede vlucht!

1 like

2 jaar geleden maakten wij precies dezelfde reis. Toen liep er bij Continental een proef met doorlabelen en -voeren bij vluchten naar het buitenland via Houston. Onze bagage werd toen (voor het eerst) doorgelabeld én hoefde niet meer opgehaald te worden. De medewerker die wij hierover spraken zei dat het een succes leek (duh) en dat hij dacht dat ze hiermee door zouden gaan. Het zou dus best kunnen zijn dat je in dit specifieke geval je bagage in Houston niet zelf hoeft op te halen en af te geven. Wij hoorden dit bij het inleveren van de bagage op Schiphol.

4 Uur in Houston is niet veel omdat alle immigratie-processen daar erg lang duren. Je hebt dus wel ruim de tijd om wat te eten, te shoppen en eventueel een ritje met de monorail naar een andere terminal te maken. Maar om echt naar Houston te gaan, is 4 uur echt niet genoeg.

Vorig jaar mei werd de bagage op Houston inderdaad ook nog doorgelabeld. Terug reisden we via New York/Newark en toen moesten we inderdaad wel gewoon de bagage ophalen en afgeven. Ik zou het even vragen bij inchecken hier in Nederland of kijken of er iets over staat op de site van Continental.

Hoewel de zit van 4 uur wel lang was en er weinig te doen en te zien is op de luchthaven, zou ik het niet aandurven om het vliegveld af te gaan, omdat je wel weer door security moet bij de gate (tenminste dat kan ik me herinneren) en langs de immigratie en dat kan lang duren.

Ook wij hoefden tijdens onze overstap op Housten onze koffers niet opnieuw in te checken. Volgens mij is dat 1 van de weinige vliegvelden in de states waar dat zo is.

Overigens zou ik zeker niet van het vliegveld af gaan. Dat is m.i. vragen om problemen.

Voor zover ik me herinner moesten wij in 2009 idd onze bagage opnieuw inchecken voor onze vervolgvlucht (ook Continental) naar Equador.

Los van het feit dat 4 uur erg kort is ben ik het meet Maximax82 eens dat van het vliegveld afgaan vragen om problemen is. (Roken ook trouwens :))

En met name op een Amerikaans vliegveld kun je uren doorbrengen met het ‘mensen kijken’.

Bedankt voor de reactie allemaal.
Ik heb mijn reisbureau met Continental Airlines laten bellen om te vragen hoe het nu precies zit en het is allemaal heel omslachtig. Op de heenweg moet ik inderdaad mijn bagage van de band afhalen en opnieuw door de douane heen en inchecken. Op de terugweg hoeft dit echter allemaal niet. Heel erg vaag allemaal.
En wat betreft het roken geldt dat je in Houston 7,6 meter van de terminal moet staan. Dus dat kan ik denk ik inderdaad wel vergeten op de heenweg. Misschien een mooi moment om eens een poging te wagen ermee te stoppen ;). Dan hoef ik me daar op de terugweg ook niet druk over te maken :slight_smile:

Groeten,

Rilana

hoi ik ben pas naar Houstan geweest ongeveer 5 maanden geleden, ik was wel op weg naar Panama, ik moest in ieder geval niets meer met mijn bagage doen. Alles werd er vanzelf gedaan. Maar ja ik raad niemand aan die VS aandoet en moet wachten uit de luchthaven te gaan want procedures zijn elle lang om weer binnen te komen.