Tussenlanding gunstig of niet

Vliegend van Amsterdam naar bv. San Francisco krijg je onvermijdelijk met douane en lang wachttijden te maken. Is het nu zo dat je met een tussenlanding in de States het douanegedoe op je eindbestemming vermijdt omdat je al in het land ben. Je hoort hier verschillende verhalen over, bv. dat je de bagage niet kan doorlabelen en dat je toch 2 maal de douanecheck moet ondergaan.
Hoe zit dat nu werkelijk?

Erik

Je gaat door immigration (douane duurt niet lang) in de eerste plaats waar je in de USA landt. Dat is altijd zo. Geen uitzonderingen.
Op deze tussenstop haal je na immigration je koffers op en geeft ze weer af (geen probleem, kan niet missen). Op je eindbestemming haal je de doorgelabelde koffers weer op en loopt zo het gebouw uit zonder verdere controle. Vergeet niet Esta aan te vragen. Bij een direkte vlucht bv AMS-SFO moet je dus in SFO door immigration.
Yeehaw

Bedankt voor je antwoord, Yeehaw. Kan je ook aangeven wat de minimale overstaptijd is. We krijgen vluchten aangeboden met slechts 3 kwartier tussen de vluchten, lijkt me wat kort ivm de immigrationactiviteiten?

Ik zou op minimaal 2 uur rekenen voor de tussenstop op weg naar SF met immigration. We hebben zelfs wel eens een vlucht gemist. Op de terugweg is 45 minutes vaak voldoende.

Duidelijk verhaal, thx.

Los van het feit of 45 minuten genoeg is, ik zou zeker een paar uur pakken want anders zit je 9-10 uur (of langer) in de stress of je je overstap gaat halen en met een vakantie is dat waarschijnlijk juist datgene wat je niet wilt. Denk ik.