Inca Trail vs jungle Puerto Maldonado??

Ik heb nu eindelijk het besluit genomen :cheer: om naar Peru en Bolivia te gaan, maar nu twijfel ik weer tussen de Inca Trail en de jungle verlenging in Puerto Maldonado.
Om ze beide te gaan doen, dan word het geheel wel erg prijzig.

Heeft iemand ervaring met zowel de Inca Trail alswel de jungle verlenging?
En is de Inca Trail echt zo pittig?
Een drager is die aan te bevelen, of is dat pure luxe.

Het lijkt mij beide zo geweldig mooi, maar net zoals altijd in het leven, zul je nu ook weer keuzes moeten maken.

Hopelijk zijn er veel mensen die mij uit deze moeilijke tweestrijd kunnen halen.
Dus elke tip is welkom, alvast bedankt daarvoor.

Met een vriendelijke groet…

Kijk dat zijn wel erg verschillende dingen.
Inca Trail is vooral historie betrefd inca ruines, en uiteindelijk bezoek je machu Picchu, die je ook los kunt bezoeken met de trein en zo. Dat kost je toch ook zeker een 160 dollar. 100 Dollar voor de trein, 14 voor de bus en 45 dollar entree, en dan de gids nog niet mee gerekend. Maar de ervaring is hartstikke mooi.

De jungle, is vooral flora en fuana. Is ook ongeloolijk bijzonder. Tevens ga je naar Puerto Maldonado dan heb je wel alle drie de regios van Peru gezien. Woestijn, hooggebergte en de amazone regio.

keuze maken moet je toch zelf doen.

Voor meer info www.exploreperu.nl

1 like

Allebei natuurlijk :wink:
De incatrail is een vrij dure optie en vaak lastig te boeken.
Bij allerlei reisbureau in Cusco bieden ze alternatieve tours aan naar Machu Picchu . Ik zelf heb de Salkantan trail gelopen (5dagen). Een enorme mooi tocht door de bergen en door een bergpas van ongeveer 4000 meter hoog. Standaard was er bij inbegrepen dat je 5 kilo aan een ezel mee mag geven en dan dragen ze ook nog je tent, slaapzak. (die je overigens gewoon daar huurt)

Als je de jungle in wilt… Is Puerto Maldonado een goede optie (dicht bij Cusco) Maar als je echt de Amazone in wilt vlieg dan naar Iquitos. Deze stad is helemaal niet toeristisch en je kunt daar met gids de jungle in, camperen in de jungle… Niks geen vast gesteld programma of grote groep … echt een unieke ervaring…