Inca Trail eind december?

Hoi allemaal.
Ik ben tegen kerst in Cuzco, weet iemand of de Inca Trail open en dus gelopen kan worden tussen kerst en Oud&nieuw?
Alvast bedankt!
Groet kim

Hola Kim,

wat een geweldige tijd om de incatrail dan te lopen, lijkt me een supergave ervaring zo tussen kerst en oud/nieuw.

Persoonlijk denk ik wel dat je dan de incatrail kan lopen, maar ik weet het niet 100% zeker. Ik dacht dat de incatrail alleen op maart dicht is, voor de grote schoonmaak. Maar als je het echt 100% zeker wilt weten moet je gewoon wat reisbureautjes in cusco mailen. Die zijn er zat daar, gewoon ff op google zoeken. Vergeet je niet dat er een wachttijd van een maand is, dus je moet wel van te voren boeken.

Ik zou zeggen, heel veel plezier en geniet van je tijd daar!

Ciao,

Ramon

Hoi Kimmy,
Geen probleem om dan te gaan lopen, zelfs in november zijn er nog data vrij. En van de hevige regenval is geen overlast meer. Ik ga zelf 7 november lopen en heb een week of twee geleden de boel geregeld via www.dosmanosperu.com, daar kost het $265 als je geen student bent en 30 minder als je wel een studentenkaart hebt. Je kunt ook kijken op www.sastravelperu.com, maar die is een stuk duurder, $330. Ik heb het nu wel over de vierdaagse tour, maar er zijn ook touren van twee dagen.

Veel plezier, groetjes Vera

Er bestaan ook alternatieve route’s die je niet op voorhand moet reserveren, die véél goedkoper zijn, soms langer duren en grotere hoogtes overbruggen.
Misschien het overwegen waard.

dankjulliewel allemaal voor je reactie. Ik wil daar gewoon ter plekke bekijken wanneer ik het ga lopen. In principe wil ik het origineel lopen, maar als die onverhoopt vol is dan overweeg ik inderdaad de alternatieve routes, kan eenmaal niet Peru verlaten zonder de Inca Trail te hebben gelopen!

kan deze ook gewoon op Timberlands gelopen worden trouwens? En kampeerspullen kunnen gewoon in Cuzco gehuurd worden toch?

Groetjes Kim

Je kan alles ter plekke huren (in Cuzco dus). Wandelschoenen niet dacht ik.
En Timberlands? … tja … als je ziet wat de plaatselijke bevolking soms aan hun voeten heeft (sandalen gemaakt van autobanden), dan zal dat in de meeste situaties wel mogelijk zijn. Maar als je over de sneeuwgrens gaat, moet je er wel aan denken dat ze nat kunnen worden (smeltwater) en dat heb je bvb niet met geolied leder of gore-tex materiaal. En als je over een erg oneffen pad wandelt met losliggend gruis, zal je blij zijn met een hoge steun en een stevige zool met goede grip.
Maarre … als je enkel de Inca trail wil doen, zou ik me niet in de kosten jagen om dure wandelschoenen te kopen hoor. Just go for it!