Hoi,
Ik ga ein september 3 weken naar Bali, lekker op de bonnefooi.
Ik heb al globaal een route:
Kuta 1ste dagen
Ubud, voor kookcursus, fietsen, wandelen etc
Amed, duiken, vissen etc
En verder nog de laatste paar dagen 1 van de Gili eilanden, welke eiland is een aanrader trouwen
Daarna wil ik naar Kuta om nog wat te surfen enzo.
Heeft iemand nog leuke tips, is bijv Amed of Lovina nog een leuke optie?
Alvast bedankt voor de moeite
AsiaALex
Als je wilt gaan duiken, dan zou ik Tulamben zeker niet over slaan. Hier ligt het USS Liberty wreck, wat prachtig begroeid is! Er is een hoop leven als Napoleonvissen, bladvissen, steenvissen, lipvissen en een goede gids kan ook wel een pygmee zeepaardje vinden. Je kan in het dorp zelf verblijven, of Tulamben bezoeken als dagtrip uit Amed. Dit is maar 20 minuten rijden ofzo.
Ik heb in Tulamben gedoken met Tulamben Wreck Divers, hun hotel is zeker OK.
Ik heb geen verstand van zeevissen, maar weet je zeker dat je hiervoor in Amed moet zijn? Ik ken alleen boten die vertrekken uit Sanur. Dit is in Kuta te regelen.
Lovina is leuk, maar je hebt al een vrij vol programma. Wellicht laten schieten tot een volgende keer?
Kuta is echt het Salou van Bali, je moet dus wel tegen het über-toeristische kunnen daar. Surfen is er echter geweldig!
Lovina vond ik niet echt speciaal, ten zuiden van Lovina zijn wel mooie plekken om tempels te zien of een trekking te maken.
Ik vond oosten van Bali (ook rond Tirta Gangga) erg mooi!
Amed is goed om te snorkelen en te duiken, met legio duiklocaties. Je bent vanuit Amed ook binnen 20 minuten in Tulamben om daar bij het grote schipwrak te duiken.
Plan een verblijf in Amed in en vertrek dan daar vandaan op een ochtend met een van de (3) snelle boten naar de Gili’s. Boten vertrekken om ca. 7 uur en je bent om 08.15 uur bij het Gili eiland van je keuze.