In sept naar Kenia of annuleren ?

Waar zei ik dat die boer het gratis af moest staan ??

Hoeveel MPs zijn er die 2 mio per maand verdienen ? Juist ! Laat die eens in het kamp zitten voor een week is goed voor hun achterlijk dikke posturen, ze kunnen dan in hun pajeros meteen wat eten meenemen.

Handje ophouden en op ons schulddgevoel inspelen is idd veel eenvoudiger.

Hallo Mwende heb jij de beichten gevolgd dat 65% van de huidige MP niet herkozen waarschijnlijk niet herkozen worden. Wanneer je met de Youth praat en de huidige discussie volgt zie en hoor je de verandering. Niet alle MP’s zijn corrupt als ook de politici. Met de nieuwe constitution is er ook een verandering in de denkwijze gekomen. Alleen het neemt wat tijd maar als je naar de historie kijkt heeft het in Nederland ook de nodige tijd gekost. Daar vanuitgaand gaat het hier wat vlugger alleen is tijd naar 2012 nog te kort om de verandering te zien maar 2017 zal wel anders zijn. Google eens naar living the dream Kenya en praat met de jonge politici die nu zich zelf laten horen. Ook in de kerken is een omwenteling gaande die zoals ik het zie ten goede komt aan het hele politieke klimaat hier. Wanneer je het goed volgt zie je nu de huidige leiders steun zoeken bij de diverse kerken omdat ze weten dat daar de adviezen vandaan gaan komen. Speciaal de kleine kerken in de slums met de jonge pastors zijn bezig met een ontwikkeling ten goede.
Maar het altijd makkelijk om vanuit het westers denken een oordeel te geven bedenk dat Kenya een jonge democratie is en nog steeds groeit en veranderd. JE kan ook de schuld grotendeels bij de Engelsen en Indiers leggen die hier van alles hebben tegen gehouden om hun positie maar te behouden.
Ik leef hier en heb geleerd om mij zelf buiten de politiek te houden net zoals wij in Nederland niet accepteren dat een ander ons komt vertellen hoe en wat te doen. Onze Amerikaanse vrienden hebben ook de nodige kritiek op onze regeingsvorm en over corruptie hier is het zo heerlijk open in vergelijking met Europa incl NL zie leaky weaks.

Groeten vanuit Nairobi

Wij vertrekken eind deze week naar Kenia en zitten met hetzelfde gewetensprobleem. Wij zullen vanuit Mombasa het zuiden van Kenia bezoeken. Ik denk dat het probleem zich hoofdzakelijk in het noorden voordoet (grens met Somalië).
De reis annuleren zou langs de andere kant niet fair zijn t.o.v. de Kenianen die zo een deel van hun inkomsten moeten derven. Dus: afreizen en genieten van de reis en voldoende fooien geven. Beschouw dit als een vorm van steun aan de bevolking.

1 like

Heel goed Walimi dat is de instelling die kenya nodig heeft.

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op die forum, mijn naam is Anita

Ik ga in september voorhet eerst naar Kenia, heb er onwijs veel zin het is altijd een grote wens van mij geweest en nu ga ik :cheer:, en heb er ook een dubbel gevoel bij. Maar bij het lezen van alle reactie ben ik toch wel een beetje gerustgesteld ,dank daar voor. We gaan georganiseerd, misschien scheelt dat.
Ik wens iedereen die naar Kenia gaat heel veel plezier en ik kijk uit naar de reisverhalen van jullie.

Groetjes
Anita

Wij hebben er ook heel veel zin in, ik volg dagelijks de nieuwsberichten en we kunnen - weliswaar - slechts een deel van de bevolking ‘helpen’ door juist wèl te gaan. Ben nu volop bezig met m’n voorbereidingen voor de geschenkjes die ik ga meenemen voor de kindjes daar :slight_smile:
Veel plezier ginder, wanneer ga je juist ? Grtjes:cheer:

Koop vooral dáár! Laat een jurk maken bij een naaister van kikoys of kangas, bestel eten bij een local of laat eten maken door een local, neem een tuktuk, ga bij kleinere zaken je boodschapjes doen. Haal je water bij de duka, laat je telefoon opladen bij de duka :slight_smile: Dat soort dingen. Je hoeft je geld niet weg te geven, je kan heel veel dingen kopen in Kenya. Huur een gids in. Stuur personeel om iets voor je te halen en betaal ze daarvoor. Geef je spullen weg (die nog te verkopen zijn voor mensen daar)
Voor basisschoolkinderen zijn er leuke boekjes te koop.
Ga vooral je hotel uit en eet, drink en winkel met de locals.

Hallo Retrievercat,

Wij gaan 25 sept tot 3 okt, zoals je gelezen hebt gaan we georganiseerd kunnen we dan ook nog spulletjes meenemen, zoals potloden en schriften e.d

ik wens jou ook heeel veel plezier

Anita

Hallo Anita,
Wat Saada probeert uit te leggen is dat het enorm helpt als je schriften, potloden en andere spulletjes om weg te geven in Kenia, in Kenia zou kunnen kopen. Koop je in Kenia, dan verdienen de ouders van kinderen er ook iets aan en kunnen ze hun kinderen zelf naar goede scholen sturen…

Bovendien kun je dan vragen waar behoefte naar is … veel schooltjes bvb hebben inmiddels de kasten vol liggen met pennen, potloden en schriften van toeristen maar een tekort aan schooluniformen en leerboeken etc … deze spulletjes (ook potloden en schriften) worden allemaal in Kenia geproduceerd en verhandeld …
Veel voorpret alvast …

Dank je wel voor het advies, Kenya

Ik zal het met mijn reisgenoten er over hebben wat we daar kopen en geven.
Het reis verslag volgd als we terug zijn, maar dat duurt nog even, eerst maar voorpret!

Gr
Anita:smile:

Niet annuleren maar naar Kenia gaan!>>>

Het is een prachtig land met een boeiende bevolking die nu absoluut al het geld die wij als toeristen daar uitgeven maar al te goed kan gebruiken.

Ik ga zelf 4 oktober weer voor 2 maanden om daar te werken en zit dan in de buurt van Eldoret. Doe dan gedeeltelijk mijn boodschappen bij de locals en ik eet ook graag bij de kleine keniaanse eetgelegenheden.
Ook ik ga wel op safari en zal dan het plaatselijk regelen.

Verder zal ik als ik op visite ga bij mijn keniaanse vrienden kilo’s voedsel meenemen omdat ook in dit gebied armoede en honger wordt geleden.

Vanuit Eldoret is er een Hulpproject bezig die in de omgeving van Eldoret het overige voedsel opkoopt en dat dan in de buurt van Lake Turkana verspreidt. Ik mag zeggen dat dit al jaren gebeurd op deze manier alleen wordt het nu veel grootser aangepakt

Fijne vakantie voor een ieder in Kenia:zon02:

Wie organiseert dit ? Klinkt heel interessant !

Origineel gepost door jerop

Vanuit Eldoret is er een Hulpproject bezig die in de omgeving van Eldoret het overige voedsel opkoopt en dat dan in de buurt van Lake Turkana verspreidt. Ik mag zeggen dat dit al jaren gebeurd op deze manier alleen wordt het nu veel grootser aangepakt
Wie organiseert dit ? Klinkt heel interessant !

Dit wordt gedaan de GZB die daar al jaren in Eldoret zit.
Zie www.gzb.nl en dan door gaan naar weblog noodhulp Kenia