Playa Ancon bij Trinidad is een mooi strand. Wij lagen bij Caribe Grill. Ligt ongeveer 4 km voor Hotel Ancon. Je moet wel even puzzelen. Bij één van de stranden (La Boca) rondom Trinidad mondt het riool van de stad uit. Ik ben daar niet geweest en weet ook niet hoe erg dat is. Kan mij ook gewoon vergissen. De foto’s zijn in elk geval mooi.
Wij vonden Havana ook super. De laatste dagen zaten wij in Hotel Nacional. (is met zwembad).
Wij reden in 2 dagen van Havana naar Santiago (overnachting in Ciego de Ávila) Dat was echt verschrikkelijk, we hadden het liever rustiger aan gedaan (hebben we terug naar Havana dan ook gedaan). Als je dan in Varadero stopt is het inderdaad echt ver zat!
En met de bus terug meot vanuit varadero prima te doen zijn, alleen van te voren even kijken of dat kan. Ik heb zelf met Viazul gereisd. (via google kom je wel op die site). Alleen kun je via internet geen kaartjes kopen, dus moet je te plekke hopen dat er nog kaartjes zijn. (vaak wel). Let wel op, als je de auto niet inlevert bij het startpunt moet je vaak extra bij betalen, kijk even hoeveel dat is en of je dan echt voordeliger uit bent als je met de bus gaat!
Wij hebben Cienfuegos - Vinales ook in één dag gereden en dat was ook een enorm eind! Jullie stoppen nog in Cayo Larga, maar ik heb geen idee waar dit is.
De plantages zijn inderdaad leeg in de zomermaanden, maar alsnog was het bezoek aan de Robeina plantage in Pinar del Rio voor mij één van de hoogtepunten van Cuba! Ontzettend leuk!
Veel plezier alvast!!