In hoeverre Australië reis voorbereiden

Goedemorgen,

Zoals de titel het al zegt, in hoeverre vinden jullie dat een reis naar Australië voorbereid moet worden?

Deze ochtend heb ik mailcontact gehad met Willem van dit forum, hij geeft aan dat het slimmer is om de reis gedetailleerd in te vullen. Wij hebben nu onze stops met daartussen in dingen die ons wel leuk lijken. Bijvoorbeeld: town of 1770/Agnes water: lady eliot island of Brisbane: lamington np, byron Bay, yamba, springbrook np (volgende stop na Brisbane is coffs Harbour)

We reizen met de camper dus we kunnen wel flexibel zijn, en de lonely planet is ook mee.

Wat is jullie ervaring hiermee? ‘Moet’ het programma dag tot dag vastgelegd worden?

Hoi Eline,

mijn bedoeling was dat je voor jezelf eens zou kijken wat je welke dag doet. In jouw schema staat bijvoorbeeld Cairns dag 3 tot 8. Dan ligt het er aan hoe vroeg of laat je vlucht vanuit Sydney is. Sta je om even over 9 in Cairns, dan wordt het een kwestie van naar de camperverhuurder, enige uitleg etc neemt al snel een uur of anderhalf, dan naar de supermarkt voor inkopen, naar de camping, nog wat rondkijken in Cairns zelf, wellicht kijken wat er te doen is, maar die dag is zo om. Dan heb je de keuze tussen een dag Kuranda,drie dagen Daintree, Mossman Gorge en Cape Tibulation.
Dan plan je twee dagen naar Mission maar zeg je op de dag van aankomst Townsville ook (Magnetic Island) en reis je de dag erna weer door.Ik zou ineens doorrijden naar Townsville en zo voor de dagen erna wat ruimte creëren. Ik heb ook gezegd dat je best nog wat kunt improviseren. Op Magnetic Island is ook een koala sanctuary, dat spaart later weer tijd.https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g255073-i1398-k9445325-Is_Magnetic_Island_a_worthwhile_day_trip-Townsville_Queensland.html
En zo vervolgens. Met ‘maak een dagplanning’ bedoelde ik niet ‘leg jezelf vast’ maar wel om overzicht te krijgen. Neem de reistijden van Google Maps niet aan, ga er rustig 10 tot 15% boven zitten zodat je ook nog eens wat niet-geplands kunt doen.
Succes met de planning, voorpret is ook dikke pret.
Willem