In hoeveel tijd is Australië te ontdekken?

Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een reis door Australië?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Tja, voor de meeste werkenden onder ons is het niet mogelijk meer dan een maand aaneengesloten vrij te zijn. Maar natuurlijk kun je het land niet in een maand helemaal ontdekking. Wel kun je natuurlijk elk jaar proberen een stukje te doen. Dat zie ik wel zitten. Eén keer Australie is niet genoeg, heb ik gemerkt na onze vakantie in Zuid-Australie vorig jaar.:lol:

6 reizen naar Australia en in totaal 9 maanden was nog niet genoeg om Australia te “ontdekken”"

2x 6 weken rondgetoerd in Australië maar nog steeds niet genoeg ervan, ben je er eenmaal geweest wil je steeds weer terug dus op naar de volgende 6 weken en weer een ander gedeelte verkennen er is zoveeeeel moois te zien
:wereld:>>>:zon02:

In twee maanden kun je een mooi stukje oostkust doen maar meer ook niet. Als je echt alles wilt zien ben je een aantal jaren bezig. Ik ben in 10 maanden Australië rond gegaan en heb van veel een beetje kunnen zien. Ben gepensioneerden tegengekomen die niets anders deden dan met een 4x4 het hele jaar door Australië reden en in 4 jaar tijd nog niet alles hadden gezien. Ik zeg: succes! :wink:

Nouja, ik heb van syndey tot byron bay, toen terug en toen richting perth met on the way, melbourne, tasmanie en adelaide, in 2 maanden gedaan, heb alles gezien. Okee, mischien niet elk dorpje, maar dat is ook echt niet nodig, aangezien veel dorpjes niet veel te beleven valt, ik heb in de derde maand 2 weken lang onder perth gereist, busselton, bunbury, albany, walpole, denmark, esperance etc, nu ben ik aan het werk en na het werken wil ik de westkust doen, wat makkelijk in 2 weken te doen is en dan de oostkust van cairns tot brisbane wat ook te doen is in 2 a 3 weken. Gehoord van veel mensen die door de oostkust gereist hebben. Dus al met al moet 6 maanden echt reizen, meer dan voldoende zijn.

Het is allemaal zeker te doen in die tijd. Ik ben ook rond gegaan in minder dan 9 maanden terwijl ik de “hoofdattracties” wel gezien heb. Maar iedereen reist op zijn eigen manier en als je een beetje van het normale pad af gaat en ook alle offroad routes en eilanden meeneemt en juist die dingen bekijkt die de algemene reiziger nooit zal zien ben je met 6 maanden nog niet eens van perth naar darwin gekomen. Maar ieder zijn eigen ding he

De west kust in 2 weken te doen? Ja zeker maar dan heb je nog niet alles gezien. We hebben er ook wel eens veel langer over gedaan en bv in de Kimberleys kan je een veel langere tijd doorbrengen net als in de NP’s die van de gebaande paden liggen. Je moet dan wel een 4x4 bij je hebben.

Als je gewoon goed doorrijdt is dat stuk best in 2-3 weken te doen.
Maar als je naar Australie gaat wil je toch echt wat van het land zien en beleven ipv ernaar te kijken vanuit je autoraam, lijkt me.
Wij hebben dat stuk in 4 weken bereisd en ik heb echt dingen over geslagen die ik ook heel graag had willen zien of doen , maar waar gewoon geen tijd voor was.
Heb de “hoofdpunten” wel gezien, en gedaan, behalve Fraser Island, maar Atherton Tableland bijv (en de platypus zien) leek me ook prachtig , niet gezien.
En je moet ook eens uitrusten vh reizen om nog echt te kunne genieten.
Zou er zeker 6 weken voor uittrekken ,als je de tijd had, om alles te kunnen zien en doen.

Wij zijn 2 jaar geleden 7 weken naar Australië geweest. Gestart in Cairns en de eerste 3 weken op ons gemak met de auto via het Atherton Tableland, Airlie Beach, Hervey Bay en Fraser Island tot Brisbane gereden (met familiebezoek in MacKay en Brisbane. Vandaar naar Canberra gevlogen (weer familiebezoek). De resterende 4 weken hebben zij ons meegenomen naar de Blue Mountains, Sydney, terug langs de kust naar Canberra, toen via Philip Island en Great Ocean road naar Ballarat, voor een volgend familiebezoek. Daarna een paar dagen Melbourne (ook familiebezoek). Heel erg veel gezien, maar we wisten meteen al dat we beslist nog een keer terug zouden gaan. Eén keer Australië is te weinig. Een volgende keer willen we langer gaan (3 of 4 maanden) en dan het zuiden, de westkust en “the outback” gaan ontdekken.

Er zijn Australiërs die jaren en jaren reizen en tot de conclusie komen: we zullen nooit alles zien.
Wij hebben er in totaal zes jaar doorgebracht en 120.000 kilometer afgelegd en lang niet alles gezien. Wat alleen te denken van bepaalde gebieden in het voor- of najaar. Of de Victorian Alps en Snowy Mountains in de winter.
Gewoon gaan, zo vaak en zo lang als je kunt en het leuk blijft vinden. Maar dat laatste is geen probleem.

Australie is zo groot en is zelfs moeilijk om binnen een jaar te leren kennen. Ik ben ook inderdaad veel gepensioneerden australiers tegengekomen die er nu pas achterkwamen hoe groot australie was. Ik ben een jaar geweest heb alles gezien, behalve de oostkust niet en daar heb ik totaal geen spijt van. Het westen was in een woord geweldig. oostkust komt binnenkort een keer als ik naar australie emigreer vanwege mijn nieuw zeelandse partner die in melbourne woont:) kijk nu al uit om de rest nog van australie te kunnen zien:)
Als je in de buurt van melbourne bent zou ik zeker ook de dandenong ranges adviseren. Erg mooi. En ga ipv het drukke toeristische St Kilda iets meer naar het zuiden naar Brighton Beach:) Uitgaan is leuk op chapel street in Richmond, net iets buiten melbourne centraal