Hoeveel maanden?

Hallo,

Ik ben van plan dit najaar met mn rugzak richting Australië, Nieuw-Zeeland, Fiji en Azië te trekken.

Maar ik weet niet precies hoe lang ik overal voor uit moet trekken. moet ik 4 maanden naar australië of minstens een half jaar? een maand Nieuw-Zeeland, of is dat nog te kort?

Ik hoor graag suggesties van jullie!

gr Luuk

Hi Luuk! dit is wel een beetje een open vraag he?!
Hoelang heb jij de tijd om op vakantie te gaan? dat lijkt me voornamelijk bepalend bij hoeveel tijd je in welk land kunt doorbrengen. Ook je interesses spelen een rol bij de indeling van je tijd.
Als je weet wat je wilt zien (zo ongeveer) dan kunnen we je wel een indicatie geven over hoeveel weken waar door te brengen… So: tell us more!
Cheers, karin

Wil je alles zien dan minstens 6 weken Nieuw-Zeeland en 4 maanden Australie.

Australie red je niet eens in 1 jaar laat staan in 6 maanden. Je moet jezelf gewoon goed bedenken wat wil ik zien en welke plaatsen staan op mijn lijstje.

Ik bedoel alle highlights, wij zijn in 3 maanden compleet rondom gereden en Alice springs en Tasmanie. Dit was wel wat te weinig tijd maar in 4 a 5 maanden kun je veel gezien krijgen.

Hallo,

Ja ikzelf ben nu ook in Australie en ben hier in het totaal al zo’n 6 maanden en heb nog niet alles gezien. Dit komt omdat ik rustig aan doe en de tijd neem voor plaatsen.
Ik heb het stuk bij Cairns nog niet gezien en Alice Springs.