Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een reis door Amerika?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een reis door Amerika?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Volgens mij is er genoeg te zien en te doen om je hele leven terug te blijven komen…
Minstens een paar levens. Je hebt heel wat tijd nodig om overal naar toe te reizen en je moet behoorlijk wat geld bij elkaar schrapen om dat te kunnen betalen.
Voor het leren kennen van een aantal Amerikanen en Amerikaanse gewoonten is 1 leven net genoeg. Mits je niet te oud bent als je begint.
Wij zijn al 4 keer geweest en hebben nog maar beperkt Amerika gezien. En volgens we lezen is er nog heel veel moois te zien.
Is net als je eigen land. Hoeveel stukjes in je eigen land heb je nog niet/wel gezien.
Helemaal waar. Ik ben in Japan in een Nederlands pretpark geweest, een soort van Madurodam maar dan op ware grootte. Allemaal bekende gebouwen uit eigen land. Maar alleen de Utrechtse Domtoren en de Waterpoort van Sneek had ik ooit in het echt gezien, de rest nooit…
Het hangt er maar vanaf wat je verstaat onder “Ontdekken”. Ik ben van mening dat je om een land echt te ontdekken je er een tijd moet gewoond hebben, tussen de mensen, met alle voor- en nadelen, gewoonten en gebruiken en dan ken je nog maar de sfeer van de plaats waar je woont.
Ik heb een jaar met mijn echtgenote in Huntsville Alabama gewoond. Een heel leuke ervaring was dat, maar ik moet er wel bijvertellen dat ik daar op cursus was in Redstone Arsenal (Militair) en door de Belgische staat echt goed betaald werd om daar te wonen.
De USA echt “prachtige natuur”, ik heb het hele land doorkruist, met RV, maar ook met de wagen, en met openbaar vervoer (in de steden). Meerdere malen teruggekeerd nadien, ik voel mij er echt thuis, maar zonder centjes kan je er echt niets aanvangen, rijkdom en armoede zijn er véél extremer dan bij ons in de lage landen.
Het gevoel dat je hebt in de USA is iets van “ik ben hier geen vreemdeling, want bijna alle Amerikanen, zijn of waren vreemdelingen in dit land”. Vaak werd ons ook gevraagd van welke staat we kwamen, als ik dan antwoordde “from Belgium” fronstten de meeste mensen de wenkbrauwen en vroegen “in wish State is that, sir?”
Ik ben in elk geval van mening dat de USA, het mooiste land ter wereld is om te bereizen, door zijn ongelooflijk natuurschoon, door de warmte van de mensen en door het gemak waarmee je door het land kan reizen.
Volledig met Mikejordan eens. Je moet ook bedenken dat Amerika al gouw 3 keer de oppervlakte van (west) Europa heeft en dat je als reiziger, tourist enorm veel (ongerepte) natuur tegen komt, dat is in een mensenleven niet allemaal te zien, als je dat al zou willen.
Ik ben wel van mening dat er wat cultuur betreft bij lange na niet zulke enorme verschillen heersen dan in Europa wat het ontdekken weer makkelijker maakt.
Uiteraard kun je de zaak romantiseren, maar nadat we in z’n 35 staten zijn geweest durf ik wel te zeggen dat de steden (in principe waar de mensen wonen, en zich hier in Europa het meeste van de cultuur afspeeld) bijna niet van elkaar onderscheiden. Uiteraard zijn er uitzonderingen zoals NewYork, Cicago en nog een paar, maar in vergelijking met Europa werkelijk niet meer dan een paar.
Het zich snel thuisvoelen kan ik beamen, oppervlakkig wordt je al snel geacepteerd, immers dat hebben ze zelf ook al wel eens meegemaakt, verhuizen over grote afstanden is heel gewoon.
Ik weet niet of dit mag, M, leuk dat je Huntsfille noemt, ben ik ook 2 keer geweest, Nasa museum met de indrukwekkende Black Bird voor de deur. De mooiste BB staat trouwens in het Boeing museum in Seattle, maar dat is een ander onderwerp, vliegtuigen en ruimtevaart dus, komt mischien nog wel een keer langs op dit forum.