In hoeveel tijd is Zuid-Amerika te ontdekken?

Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een reis door Zuid-Amerika?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

het beste is natuurlijk om er te wonen om de cultuur en de locals goed te doorgronden,dat vraagt tijd,die maak ik gewoon, ik ben in de gelukkige omstandigheid om dat te kunnen ivm mijn werk, ik freelance [ illustrator ] en neem mijn werk mee, opdrachten lopen via de mail.ik wissel het af , 6 maanden Nederland, 6 maanden Costa rica, Honduras of Paraguay,
Ben wel afhankelijk van internet,maar dat is er bijna overal,wisselende snelheid, dat dan wel,
Contacten zijn erg snel gelegd als je redelijk Spaans spreekt, heb in CR een agente die bemiddelt tussen mij en reclamebureaus,
groeten Arnold van der Hoeven

Onder ontdekken versta ik ook een eerste indruk. Maar met twee maanden of minder kun je niet van het hele continent een goede indruk krijgen. Daar heb je toch wel een half jaar of meer voor nodig, want zelfs buurlanden verschillen al heel erg van elkaar, en ook binnen landen heb je diverse gebieden met elk weer eigen culturen, vooral binnen grote landen zoals Brazilië en Argentinië.

Als je in Europa alleen maar Frankrijk en Spanje bezoekt (of er woont), kun je ook niet zeggen dat je heel Europa ontdekt hebt. Zelf heb ik dat ook nog niet, want ik ben van Oost-Europa alleen maar een weekendje in Warschau geweest en verder nog nergens. :slight_smile: Dus ik moet Europa nog ontdekken.

Heb Latijns-Amerika bereisd van Mexico tot Antartica, tevoet door de jungle van Panama naar Columbia (El Darien) . Volgens mij heb je meerdere levens nodig om alles goed te doorgronden .

Julio