Lieve mensen!
Ik ben 22 en wil komende winter een rondreis gaan maken in zuidamerika (evt. midden-amerika). Ik wil er ongeveer een half jaar voor uittrekken. Ik heb er al een hele tijd erg veel zin in, maar ik kan me nog niet zo goed orienteren. Behalve de Antillen ben ik die kant nog niet op geweest.
Wat ik zeker weet is dat ik de eerste weken spaans wil leren. Ik spreek nu nog geen Spaans. Hoe lang zou het ongeveer duren (is voor iedereen verschillend natuurlijk) tot de meeste mensen een goede basis hebben opgebouwd zodat ze door kunnen reizen?
Wat voor mij ook vast staat is dat ik naar Machu Picchu in Peru ga. Verder wil ik optimaal gebruik maken van mijn periode daar. Dat wil niet zeggen dat ik zoveel mogelijk locaties wil zien, maar ik wil gaan voor een goed evenwicht in cultuur leren kennen én rondreizen.
Behalve mijn vraag over taalbeheersing, wil ik jullie vragen hoe ik het best kan orienteren op de landen in ZuidAmerika. Bestaan er goede boeken, internetsites ed, die ingaan op de volgende vragen:
- Bestaat er een groot verschil ik cultuur, armoede/rijkdom, mentaliteit, etc, in alle zuidamerikaanse landen?
- wat zijn dingen waar je rekening mee moet houden tijdens het reizen?
- Welk land reist makkelijk?
etc?
Jullie mogen zelf ook best antwoord geven op deze vragen, maar kunnen jullie me naar bronnen verwijzen?
Dank je
Hoi Prinske,
Ik vertrek 14 augustus naar zuid-amerika. naar de landen ecuador, peru, bolivia, chili en agentinie. Dat zijn in zuid-amerika denk ik wel de landen waar veel door gereisd wordt. wat ik heb gelezen is chili niet echt geschikt land om spaans te leren spreken (snel en met accent) ecuadoren peru zeker wel. ontzettend veel scholen in de grotere steden. Wat ik heb gelezen is dat je na 4 weken spaanse les je wel verstaanbaar kan maken. ik heb voor ijn voorbereidingen veel op dit forum gelezen. kijk ook op de forums van de landen zelf. heel veel lieve mensen die met handige tips komen en die van alles weten omdat ze er zelf ook zijn geweest. veel is op internet te vinden. kijk ook eens op joho.nl of ga daar een keer langs. is een non’profit instelling die veel info en adviezen hebben.
succes met je voorbereidingen! komt helemaal goed!
als je in de nederlandse winter naar zuid amerika wilt gaan kun je het beste helemaal in het zuiden beginnen (patagonie) en van daaruit langzaam omhoog reizen omdat het daar dan zomer is. ook een voordeel is dat je van een relatief duur land naar een goedkoper land reist (bolivia, peru ,ecuador) wat volgens mij prettiger reist als andersom.
verder reizen vrijwel alle zuid amerikaanse landen makkelijkomdat het openbare vervoer er goed geregeld is.
wij nemen altijd de lonely planet mee en verder thuis erg veel over de diverse landen lezen, als je een beetje googled en rond surfed rol je er vanzelf een beetje in
succes