Hoi,
Ik wil in december richting Tunesië, maar waar moet je dan zijn? In het zuiden? Ben opzoek naar een semi-toeristische plek aan zee.
MiR
Je weet dat in het zuiden alleen woestijn ligt?? weinig zee te vinden.hihi:zon02:
Wil je op het strand kunnen liggen ? In december kan het wel behoorlijk koud zijn in Tunesië…
Djerba misschien ?
Ik was afgelopen jaar van 16 januari tot 23 januari in Port el Kantaoui en heb zon, regen, eigenlijk van alles gehad maar echt korte broeken weer was het niet en niemand lag op het strand. Op terrasje een beetje van de zon genieten ging prima maar 's avonds koelde het erg af.
Ik heb de hele vakantie ook het elektrisch kacheltje in het appartement aangehad gedurende de avonduren en 's nachts.
In ieder geval prettige vakantie alvast! Ik ga over 3 weken weer maar dan lukt het nog wel om op het strand te kunnen liggen…
je kunt het beste naar djerba gaan.ik ga 2xper jr naar tunesie,monastir,of sousse.let wel,december is een risico,het zal daar rond de 20 gr zijn.maar de temperatuur is daar gemiddeld 3gr hoger,dan in monastir en sousse.
ik ben zelf al 2x in djerba geweest,eind september,en 2x gemiddeld 30gr.
neem wel een hotel van minimaal 4 sterren.
heel fijne vakantie.
peter.:vak02:
Hallo, wij hebben een pakketreis naar Tunesié geboekt.
Mijn dochter heeft echter alleen een ID Kaart, weet iemand of dit voldoende is?
Alvast bedankt!
Vr.Gr. Karin:vak02:
Hallo Karin,
Deze info staat op de site van het ANWB. Als ik me niet vergis staat ook achterop de ID kaart de landen waarvoor deze kaart geldig is.
http://www.anwb.nl/static/css/img/anwb_print.gif
[ul]
[li][/li][li][URL=“http://www.anwb.nl/home”]Home[/li][li]Vakantie[/li][li]Vrije tijd[/li][li]Verkeer[/li][li]Auto[/li][li]Webwinkel[/li][li]Verzekeringen[/li][li]Wegenwacht[/li][/ul]
[ul]
[li]Landeninformatie [/li][ul]
[li]Overzicht[/li][li]Afrika[/li][li]Azië[/li][li]Australië[/li][li]Europa[/li][li]Noord-Amerika[/li][li]Zuid-Amerika[/li][li]Specials[/li][/ul]
[li]Zoek en boek [/li][ul]
[li]Overzicht[/li][li]Reizen[/li][li]Accommodaties[/li][li]Vervoer[/li][li]Entreebewijzen[/li][li]Service en advies[/li][/ul]
[li]Reisvoorbereiding [/li][ul]
[li]Overzicht[/li][li]Reisdocumenten en vignetten[/li][li]Verzekeringen[/li][li]Route en onderweg[/li][li]Gezondheid[/li][li]Inpakken[/li][/ul]
[li]Reisartikelen [/li][ul]
[li]Overzicht[/li][li]In de ANWB Webwinkel[/li][li]Tweedehandsspullen[/li][/ul]
[li]Nieuws en tips [/li][ul]
[li]Actueel[/li][li]Nieuwsbrief[/li][li]Archief[/li][/ul]
[li]REIZEN Magazine [/li][ul]
[li]Overzicht[/li][li]Bestemmingen[/li][li]Stedentrips[/li][li]Prijsvraag[/li][li]Budgettips[/li][li]Nieuws en tips[/li][li]Service[/li][li]Specials[/li][li]Hoteltest[/li][/ul]
[/ul]
[ul]
[li]home[/li][li]Vakantie[/li][li]Landeninformatie[/li][li]Europa[/li][li]bestemmingen[/li][li]Praktische en Toeristische informatie Europa[/li][/ul]Praktische en Toeristische informatie Europa
[http://www.wereldwijzer.nl/kleinekaart/BTI_585.png
](http://www.wereldwijzer.nl/?btiId=BTI_585&bestemmingzoeker=kaart&themaId=BEST_P_42)zoek land, streek, plaats [ol]
[li]home[/li][li]vakantie[/li][li]landeninformatie[/li][li]tunesië[/li][/ol]Tunesië
[ul]
[li]Algemeen [/li][ul]
[li]Economie[/li][li]Feestdagen[/li][li]Taal[/li][/ul]
[li]Douane [/li][ul]
[li]Alcohol[/li][li]Betaalmiddelen[/li][li]Tabak[/li][li]Hond & Kat[/li][/ul]
[li]Informatie [/li][ul]
[li]Adressen in nederland[/li][li]Adressen ter plaatse[/li][li]Vertegenwoordigingen[/li][li]Websites[/li][li]Zusterorganisaties[/li][/ul]
[li]Reisvoorbereiding [/li][ul]
[li]Geldzaken[/li][li]Wisselkoers[/li][li]Gezondheid[/li][li]Inentingen[/li][li]Klimaattabellen[/li][li]Benzinestations[/li][li]Winkels[/li][li]Prijspeil[/li][li]Televisie[/li][li]Wereldomroep[/li][li]Reisdocumenten [/li][LIST]
[li]Persoonsdocumenten[/li][li]Voertuigdocumenten[/li][/ul]
[li]Reisseizoen[/li][li]Telefoneren[/li][li]Veiligheid[/li][/ul]
[li]Route & verkeer [/li][ul]
[li]Infrastructuur[/li][li]Pechhulp [/li][li]Rijbewijs [/li][li]Tol[/li][li]Verkeersregels [/li][ul]
[li]Maximumsnelheid[/li][li]Rechts of links rijden[/li][/ul]
[/ul]
[li]Vervoer [/li][ul]
[li]Autohuur[/li][li]Bus[/li][li]Trein[/li][/ul]
[/LIST]Persoonsdocumenten
Reisdocument
[ul]
[li]U hebt een geldig paspoort nodig.[/li][li]Indien uw reis door een touroperator is georganiseerd, is een geldige Nederlandse identiteitskaart voldoende.[/li][/ul]Visum
[ul]
[li]Een visum is niet vereist voor een verblijf van 3 maanden.[/li][/ul]Bijzonderheden
[ul]
[li]Een retour- of doorreisticket is verplicht.[/li][li]Deze informatie geldt voor reizigers met de Nederlandse nationaliteit.[/li][/ul]
Met vriendelijke groet,
Aisha
Aisha, hartstikke bedankt! Bij de Ambassade zeiden ze al dat het genoeg was als je reis door een touroperator is georganiseerd maar bij de gemeente zeggen ze weer van niet, dus dit is nogal verwarrend. Op de site van de ANWB staat ook dat het genoeg is. Vriendelijke groet Karin
Voor landen buit de eu heb je gewoon een paspoort nodig!
Dank je wel maar op de AnWB site staat van niet en de ambassade zegt ook van niet
Ik zou zeggen google eens…:tssk:
http://www.paspoortinformatie.nl/nederlands/Reisdocumenten/Nederlandse_identiteitskaart
Volgens het ministerie van binnenlandse zaken dus niet. Je kan het proberen natuurlijk, maar ja grote kans dat je of in de gevangenis beland of gelijk wordt teruggestuurd.
Oke dank je wel!
Als je een hotelvoucher hebt is een paspoort niet nodig. Als je enkel een ticket boekt ligt het iets anders. Dan is het verstandiger om een paspoort te hebben.
Je moet toch gewoon langs de douane. Dan moet je toch je paspoort laten zien? Of ben ik nou gek?
Je mag dan met een ID-kaart reizen.
oh oke apart