Hoi,
ik wil als alleenstaande (23 jaar), eind juni naar Tunesië, samen met mijn dochtertje die dan bijna 2 jaar is.
Is dit verstandig als alleenstaande vrouw met klein kind?
Waarmee moet ik rekening houden?
Wat is ongeveer de temperatuur in juni (wilde 21 juni gaan 8 dagen)?
Hoe zit dat met geld wisselen en kan je pinnen? Hoorde nl dat dat nogal moeilijk was.
Heb 2 hotels op het oog A.I. Één op Djerba; Fiësta Beach en 1 in Skanes; Iberostar Sahara Beach.
Het lijkt me echt een super mooi land en ben echt aan vakantie toe, wie kan mij verder helpen…?
Ik ben het goed op op de hoogte wat betreft Djerba, van skanes weet ik iets minder. Op Djerba is het heel goed mogelijk om met een kindje van 2 jaar op vakantie te gaan, de mensen daar zijn gek met kleine kinderen, dus je dochter zal het aan niets ontbreken. Als vrouw alleen is het goed mogelijk en zul je geen problemen ondervinden. Je hoeft op Djerba nergens bang voor te zijn, de mensen zijn super vriendelijk en altijd bereid je te helpen als je met vragen zit. Je hoeft eigenlijk met niets echt rekening te houden, alleen moet je wel oppassen voor zonnebrand, er staat altijd een zeebriesje dus je hebt niet zo snel in de gaten dat de zon behoorlijk kan branden. Smeer de kleine dus goed in met minimaal factor 30, en zet iets op haar hoofdje als ze buiten in de zon is, dat geld trouwens ook voor jou. En blijf in de schaduw op het heets van de dag. Pinnen kun je in ieder stadje en ook bij sommige hotels en in ieder hotel kun je ook gewoon Euro’s omwisselen voor Dinars, ze houden dezelfde koersen aan als de banken.
Djerba heeft super mooie stranden en de zee is ondiep aan de kust, dus ideaal als je met de kleine even het water in wil. De temperatuur is zo rond de 30 graden in juni. Hotel Fiesta Beach is zonder meer een goed hotel, ook daar zal het jou en je dochtertje aan niets ontbreken. Djerba is wat rustiger dan Skanes en de rest van het vaste land van Tunesie maar met zo’n kleintje zul je toch niet in het nachtleven storten denk ik zo. In je hotel is iedere avond volop animatie, dus eigelijk hoef je je hotel niet uit. Je kunt natuurlijk wel naar een van de stadjes gaan per taxi, die staan voor iedere hotel en dan ben je binnen no time in Houmt Souk of Midoun, als je eens wilt gaan winkelen of bijv. naar de maarkt. dat geld trouwens ook voor Skanes, dat ligt ook een beetje van de steden verwijderd. Ik hoop dat ik je vragen zo voor een groot deel heb beantwoordt. Mocht je meer willen weten dan laat maar een berichtje achter, of kijk even op de onderstaande links.
Bedankt! Al mijn twijfels zijn weggenomen. Wil een lekkere rustige vakantie, waarbij ik kan genieten van mijn dochtertje, het weer, van rust. Djerba lijkt me echt ideaal, en vind dat ik het maar moet ondervinden! Ik ga nu gelijk boeken!
Je hebt van Marianna al antwoorden op je vragen gehad.
Ik wilde nog even wat zeggen over Hotel Sahara Beach en Skanes.
Hotel Sahara Beach is een heel groot hotel, wat uit drie verschillende hotelblokken bestaat en 1042 kamers, dus erg massaal.
Voor meer foto’s en info over het het hotel kun je op hun eigen internetsite een kijkje nemen: www.iberostar.com
Hotel Sahara Beach ligt tegenover het vliegveld van Monastir, waar je overigens geen last van hebt, in de wijk SKANES, de hotelwijk van Monastir.
Hier is helemaal niets te doen en je kunt met de métro of met een taxi naar Sousse of Monastir gaan.
Succes met het nemen van een beslissing !
Groetjes,
Pittie
Ik zie dat ik net een paar minuutjes te laat ben met antwoorden !