Naar Djerba Met Kleine Kinderen?

Hallo allemaal,

Ik heb zo eens in allerlei reisgidsen zitten bladeren omdat we graag zo aan het eind van de zomernog een weekje of 2 naar de zon wilde gaan. Wij, mijn man en ik hebben 2 kinderen van 2 en 3 jaar. Ik vraag me af of Djerba kindvriendelijk is, Volgens de reisgidsen is er een mooi strand en zijn er in diverse hotel speciale kinderclubs. Maar het is altijd fijn om wat informatie te krijgen van mensen die daar al zijn geweest, dat zegt meestal meer dan wat in de gidsen staat. Ik zou dus graag willen weten of het strand geschikt is voor kleine kinderen, is bijv. de zee diep en liggen er stenen o.i.d. En is het te doen om de kinderen op een excursie mee te nemen. Dus kort gezegd, is Djerba een goede plek om heen te gaan met 2 peuters. Ik hoop dat iemand hierop wil reageren. Vast vriendelijk bedankt.

Groetjes,
Miranda

Groetjes

Hallo Miranda,

Djerba is zeer zeker kindvriendelijk. De meeste hotels hebben een kinderclub, misschien dat jouw kinderen daar nog een beetje aan de kleine kant voor zijn maar dat is een kwestie van uitproberen. Djerba heeft een breed strand met fijn wit zand, en bijna nergens stenen en schelpen, ook zijn er geen stenen in het water. Het is op het strand ook niet zo druk dat je binnen de kortste keren je kinderen uit het oog verliest. De zee is heel ondiep en loopt heel langzaam af, en vooral bij eb moet je een heel eind de zee in wil het water tot je knieen komen. Excursies zijn goed te doen met kinderen, ik zou dan wel voor 1 daagse kiezen, het is vooral voor die kleintjes een hele zit als ze 2 dagen achter elkaar in een bus moeten zitten. Dus kort gezegd, Djerba is een ideale bestemming als je met kleine kinderen op vakantie gaat. Ook is het niet zo ver vliegen, vanaf Schiphol nog geen drie uur. Ik wens je een fijne vakantie toe.

Groetjes,
Marianna

Hallo Miranda
Djerba is zeker kindvriendelijk. Vooral de kinderclubs zijn er goed en ze letten goed op de kinderen. Tevens zorgen ze ervoor dat je zelf ook van je vakantie kunt genieten.
Misschien is het een idee dat je onze reactie van Djerba Sun Club leest. Ik ben er twee maal geweest en het was echt geweldig. in augustus ga ik zelfs weer naar hetzelfde hotel.

groetjes

Hallo Miranda,

Ik ben zelf ook in Sun club geweest twee keer en ga dit jaar weer. Vooral voor jou kinderen lijkt me dit een fijn hotel, want ondanks dat je met een nederlandse reisorganisator gaat is er een Belgische kinderclubanimator aanwezig. Dus of je nu met Jetair gaat of met een Nederlandse organisatie. Je kinderen kunnen in gewoon nederlands worden aangesproken. Dus dat lijkt me wel fijn voor je kinderen. De rest gaat namelijk allemaal op zijn frans en duits. Dus bekijk hier eens de referentie van Hotel Djerba Romance Sun Club. Een geweldig 3sterren hotel met een goede prijs/kwaliteit verhouding!

Veel succes
Timea

Hallo Miranda,

Er valt weinig nog toe te voegen aan hetgeen bovenstaande dames hebben geschreven.
Het enigste wat ik je nog kan zeggen is dat je je niet druk hoeft te maken.Djerba en zijn bevolking is heeeel erg kindvriendelijk.Waar je ook komt buiten de hotels,kinderen worden er op handen gedragen.Probeer met de kleintjes het toeristentreintje,eenkoetsje te nemen, en vooral het oude houten schip te beklimmen in Houmt Souk.Je kan dit vinden bij visrestaurant haroun bij het kleine vissershaventje.Dit schip ligt in een een betonnen blok vastgezet en rondom zwemmen twee grote schilpadden.heel leuk om te ervaren voor de kleintjes.Verder kan ik me aansluiten bij de andere dames.Vlak buiten Houmt Souk vind je dan ook nog een hele grote en veilige speelplaats met speeltoestellen.en picknickplaats.
En verder zijn de hotels stuk voor stuk goed toegerust met dit soort zaken.Je vind overal wel kinderbaden en speelgoed hiervoor is meestal aanwezig.Verder wil ik je wel een tip geven wat betreft hun gezondheid:Laat ze niet te lang in de zon,geef ze hoedjes op en laat ze ook elke dag op het heetst van de dag even rusten.Dit bespaart je veel ellende en ik denk dan vooral aan diarree of koorts.
Veel plezier en geniet er van.We horen graag je ervaringen.

Hallo Miranda,

Kom ook eens een kijkje nemen op de Djerba Groep op msn. Daar zijn ook leden die met kleine kinderen naar Djerba gaan en die willen graag hun ervaringen en tips aan jou doorgeven. Het adres is:

http://groups.msn.com/DjerbaGroep

Groetjes,
Marianna