Tunesië

Hallo allemaal,

Heb net mijn berichtje verkeerd geplaatst bij Djerba, was niet helemaal de bedoeling.
Hier komt ie nog een keer voor de duidelijkheid.

Mijn vraag is of het klimaat niet erg warm is in het hoogseizoen. De reisgidsen laten een gemiddelde temperatuur zien van 30 graden (juni/juli), maar dat lijkt mij niet helemaal juist.
Komt het misschien overeen met Turkije?

En dan nog een vraag! Ons leek een hotel met All Inclusive verzorging erg fijn. Enkele hotels die ik in de reisgids tegenkwam:

  • Hotel Homère (Djerba)
  • Hotel Karthago El Ksar (Sousse)
  • Hotel Iberostar Royal Kenz (Port el Kantaoui)
  • Hotel Nesrine (Hammamet)
  • Hotel Vincci Taj Sultan (Hammamet)
  • Hotel Iberostar Sahara Beach (Skanes)
  • Hotel Iberostar El Fatimi (Mahdia)

Misschien dat een van jullie ervaringen heeft met deze hotels, ik zou heel graag reacties ontvangen, want help de keuze is zo groot!!

Bedankt alvast

Eva

Hoi! ik ben vorig jaar begin Juli in Hammamet geweest. Ik vond het eerlijk gezegt heel erg warm! Het is er ook heel erg vochtig en daarom lijkt het misschien wel warmer dan het eigenlijk is. Een paar jaar geleden ben ik eind juni op Djerba geweest en daar vond ik het eigenlijk helemaal niet zo warm. In augustus is het loei heet in Hammamet (dat zeggen de Tunesiers zelf!).
Groetjes!

Hallo Eva,

Ja het klopt dat het op Djerba minder heet aanvoelt terwijlht daar toch altijd een paar graden warmer is. Het kan er oplopen tot ruim 40 granden in jun/juli maar door de wind voelt het niet zo heet aan. Djerba is een eiland en de wind komt er dus van alle kanten, er staat altijd wel een briesje daar. Wat de hotels betreft het volgende, ik ken alleen Homere op Djerba en dat zou ik je niet aanraden, het ligt niet direct aan zee en nogal achteraan in de hotelzone. Mocht je besluiten om toch naar Djerba te gaan dan kun je me altijd mailen, of even op het djerba forum kijken.

Groetjes,
Marianna

hoi, ik ben vorige zomer ( eind augustus) naar tunesie (sousse) gegaan en het was inderdaad verschrikkelijk warm. de temperatuur liep soms op tot 37 graden, wat toch wel iets te warm is zeker als je ook nog eens iets wil gaan bezoeken overdag. de keuze voor een all inclusive hotel is inderdaad wel makkelijk, maar je moet wel weten dat het in tunesie spotgoedkoop is om ergens iets te gaan eten en dat het eten in de plaatselijke restaurantjes soms nog beter is dan in sommige hotels

groetjes joke