Klimaat / Hotels Tunesië

Hallo allemaal,

Ook Tunesië heeft mijn interesse gekregen. Wel weet ik weinig van dit land, vandaar dat ik op deze site terecht ben gekomen.

Mijn vraag is of het klimaat niet erg warm is in het hoogseizoen :wacko: . De reisgidsen laten een gemiddelde temperatuur zien van 30 graden (juni/juli), maar dat lijkt mij niet helemaal juist.
Komt het misschien overeen met Turkije?

En dan nog een vraag. Ons leek een hotel met All Inclusive verzorging erg fijn. Heeft iemand nog goede ervaringen met een specifiek hotel of tips?!? Deze zijn heel erg welkom.

Hartelijk dank voor de moeite!

Eva

Beste Eva

Djerba in het bijzonder is nog iets warmer dan het vasteland van Tunesië. Het positieve is echter dat Djerba een eiland is en je praktisch steeds toch een zuchtje wind hebt.
30° zijn gemiddelde temperaturen ('s morgens en 's avond bijgerekend !) - juli/aug middagtemperatuur boven de 40 - 45° (vlakke zon) is veeleer realiteit dan uitzondering !!!
Mijns inziens zijn mei/sept/okt de mooiste periodes om te gaan. Vorig jaar waren wij er in november en hadden 's middags ca. 28° (in de schaduw !). Ook hebben we er eens in november 18° gehad… je moet het een beetje treffen (kijk maar naar onze uitzonderlijke zomer).
Qua hotels all in (ik spreek uiteraard enkel voor Djerba) : hotel Karthago is een aanrader - eten prima, mooie gezellige kamers, vriendelijk, top maar druk… boek last minute !!
De magic life hotels zouden hier ook goed zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Zoek je een toffe ontspannende of aktieve (sport) vakantie dan ben je in Djerba aan het goede adres. Wil je veel cultuur opdoen en bezichtigen - dan ben je beter af op het vasteland…
Hoe goed voor ogen… de ene is verslaafd aan Djerba, de ander komt nooit terug ! Qua mentaliteit is het er kompleet anders.
Echt een aanrader hoor, versta me niet verkeerd. Kom zelf (indien mogelijk) elk jaar terug !!!
Laat zeker iets weten indien je gaat of terug bent !!

Groeten
Yves

Bedankt voor je reactie!
Ik zal hem zeker meenemen in mijn keuze voor de bestemming.
Als ik heb besloten, zal ik natuurlijk even vertellen wat het uiteindelijk is geworden!

Hallo Eva,

ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Yves. Djerba is inderdaad complaat anders. Wel zit je veel dichter bij het zuiden, dus als je richting Sahara wil gaan dan ben je beter af op Djerba. Het is er ook veel rustiger dan op het vaste land, maar de een vind dat prettig en de ander niet. Goede All Inn hotels zijn verder Abou Nawas en inderdaad het Magic Life hotel. Maar er zijn er nog meer hoor. Een aantal kun je terug vinden op de Djerba Groep waar je ook ander info over Djerba en de rest van Tunesie kunt vinden. Je mag me ook altijd mailen als je iets wil weten.

http://groups.msn.com/DjerbaGroep

Groetjes,
Marianna

Hallo,

heb een vraagje betreffende die warme dagen in augustus. Onze vakantie is gepland van 8 tot 15 augustus, dus ik ben een beetje bang dat we net in die volle warmte zullen terecht komen.

Is het dan nog enigzins mogelijk om excursies te doen? Smelten we dan niet ter plekke?

Wij hebben half pension geboekt in de vincci eden star. Hoe zit het dan met flessenwater? Is dat makkelijk verkrijgbaar? En wat kan je als lichte middaglunch vinden?

Je moet weten, wij zijn nog nooit verder geweest dan Italië of Hongarije, het is bovendien de eerste keer dat we op hotel gaan. Vroeger gingen we met de tent en de auto op reis.

Graag wat meer info om mij een beetje gerust te stellen.

Groetjes
Jenny

PS vreemd genoeg vind ik het enger om met het vliegtuig op een vaste plek te worden gedropt, dan zonder reservatie met de auto te vertrekken

Flessenwater is overal volop verkrijgbaar en kost bijna niets. Voor een lunch kun je in je hotel terecht of in een tentje in de buurt. Wat dacht je van een tabouna, een soort broodje gevuld met van alles en nog wat en het kost tuseen de 1,5 en 3 dinar. Pizza en sandwiches, pasta’s enz enz.
Excursies zijn altijd te doen maar neem voldoende water mee en drink ook al heb je geen dorst als het erg warm is. Een excursie naar de berberdorpen of de Shara is een aanrader. Je hostes kan je daar meer info over geven. Vast veel plezier gewenst en mocht je nog meer vragen hebben dan stel die gerust.

Groetjes,
Marianna

Beste Marianna,

Dank je wel voor je tips! heb intussen begrepen dat je weer een bezoekje bracht op Djerba. Ik hoop dat je een leuke tijd hebt gehad. Ik zal er vast nog wat van lezen op het forum:wink:

Intussen is een collega van me ook geïnspireerd geraakt. Hij vertrekt zaterdag, de gelukzak! k laat jullie iets weten hoe het bij hem allemaal verlopen is.

Groetjes
Jenny

Het is zeker nog mogelijk, om excursies te plannen in augustus. In Djerba is dit geen probleem, maar op het vasteland is het ietsje warmer. Daarom is het aangeraden, om wat water - zeer makkelijk te verkrijgen in winkeltjes - mee te nemen, en eventueel een kleine ventilator, om te verkoelen.

Misschien een tipje, als je nog eens op hotel gaat: neem All Inclusive. Het is iets duurder, maar je kan wel meer besparen, want je moet geen eten meer kopen.

Het klimaat in Djerba is fantastisch! We zijn vorig jaar in het hoogseizoen geweest, en voor ons viel het erg goed mee. Het jaar daarvoor waren we naar Rhodos geweest, en dat vonden we zelfs warmer. Dankzij een windje is Djerba zéker niet warmer, dan een Turkije.

We raden Hotel Djerba Plaza énorm aan, als All Inclusive-hotel. Het was wel ons enige hotel in Djerba, maar het viel wel zeer goed mee. Even hieronder zie je trouwens een verslagje van onze reis.

Hallo,

Ben net terug van Djerba, en inderdaad het klimaat valt erg goed mee in het hoogseizoen. Wij hadden zelfs een beetje regen! (enkele druppels maar…) De temperatuur zat rond 35 à 40 graden, maar het is er helemaal niet zwoel, dat maakt het een pak draaglijker.

Ons hotel (Vincci Eden Star) lag eigenlijk niet op Djerba maar in Zarzis. Het was zeker en vast OK. Gevarieerd buffet, heel wat animatie, vlak aan de zee en niet te duur. Als je wil kan je het ook all inclusive boeken. Als je van plan bent excursies te doen vind ik all inclusive niet zo interessant, meestal is de lunch inbegrepen en anders vind je ter plaatse wel wat. Trouwens, als het zo warm is, heb je helemaal niet zoveel honger.

Wij keren zeker terug, één week was wat te kort.

Groetjes

Jenny