Meerdaagse Reis Vanaf Djerba

Hallo allemaal,

Ik heb elders hier een reisverhaal gelezen over een dag of vier door het zuiden vanaf Djerba.
Dat stukje sprak me erg aan en het lijkt me erg leuk om zoiets te ondernemen.
Bij wie kun je dat het beste boeken en wat is de beste tijd om zoiets te ondernemen.
Ik wil daarna toch ook nog een paar daagjes aan het strand genieten. Het lijkt me dus niet handig om dan ergens in de winter te gaan, maar midden zomer is waarschijnlijk te heet voor zo’n reis.
Graag jullie mening.

Bij voorbaat bedankt

Ineke

Hallo Ineke,

Je hebt mijn reisverhaal dus gelezen. Het is inderdaad een mooie reis om te maken. Je kunt zo’n reis al in Nederland boeken, dat heeft als voordeel dat je niet voor je hotel betaald als je die paar dagen weg bent. Het nadeel is dat je heel je bagage moet meeslepen.

Ik zou inderdaad zo’n tocht niet maken in juli/aug, het is erg heet in de Sahara en je reist toch een behoorlijk eind door dat gebied. Wij hebben het in september gedaan en ook toen was het heet, temperaturen van dik over de 40 graden zijn geen uitzondering. Ja, dat weet je als kiest voor zo’n gebied. We hebben daar weinig hinder van ondervonden, je moet je gewoon een beetje aanpassen en voldoende water drinken ook als je geen dorst hebt, zodra je dat n.l. krijgt ben je al te laat en kun je last krijgen van duizelingen e.d.

Het is goed te doen in de winter maar dat is dan weer te koud voor een echt strand vakantie. Ik zou dus kiezen voor mei/juni of sept./okt dan is het ook op het strand aangenaam. Als je voor het laatste kiest is de temperatuur van het zeewater een stuk hoger als in het voorseizoen.

Meer weten??? dan even een berichtje aan mij sturen.
Groetjes,
Marianna

Ik ben net terug van mijn vakantie op Djerba. Wij hebben een 2 daagse excursie geboekt naar Douz en de bergoases Chebika en Tamerza. Heel mooi om te zien maar eigenlijk heb je te weinig tijd om alles in twee dagen goed te bekijken. Op sommige plekken ben je zo kort dat je amper de tijd hebt om iets rustig te bekijken. Als ik terug ga zal ik dus ook zeker voor een meerdaagse reis kiezen. die 2 daagse neemt ook de bestemmingen Matmata en Gabes mee. Jammer want die zijn ook apart te boeken en als die er niet in hadden gezeten was er meer tijd geweest voor bijv. Douz en de bergoases. Ter plekke is er niet veel keus in meerdaagse excursies, eigenlijk zou er een driedaagse moeten zijn zodat we bijv. ook de kloof van Selja hadden kunnen bezoeken. Maar al met al was het zeer de moeite waard, een prachtig gebied met mooie oases en natuurlijk rond Douz de zandduinen.

Truus

Het klopt, ik hoor wel meer dat de 2 daagse excursie best wel heel erg vol zitten en dat je weinig tijd hebt om e.e.a. op je gemak te bekijken. De plaatsen die ver weg liggen komen dan weinig aan bod en alles gaat nogal behoorlijk gehaast. Daar is weinig aan te doen, er moeten nu eenmaal behoorlijke afstanden worden gereden dus men kan niet langer op bepaalde plaatsen blijven. Het zou een oplossing zijn om bijv. Matmata en Gabes te schrappen en de rit met de Lezard Rouge door de kloof van Selja er aan toe te voegen. Maar het blijft natuurlijk of het een of het ander, dat gaat gewoon niet anders. Een 3 daagse excursie zou dan de oplossing zijn, wie weet wat er in de toekomst gebeurt, men is druk bezig om te bekijken of er iets aan veranderd moet worden, en zo ja wat dan.

Marianna