Alleen Door De Sahara

Hallo,

Ik ga binnenkort met mijn vriending naar Djerba. We wilden ook graag een beetje het zuiden verkennen en een paar dagen met zijn tweetjes rondtoeren daar. Mijn vraag is of dat aan te raden is of is het toch beter om gewoon een aantal excursies te boeken. Kunnen we gewoon een auto huren of kom je daar niet mee uit de voeten? Het liefst trekken we er dus met zijn tweeen op uit maar het moet natuurlijk wel verantwoordt zijn. Wie heeft hier een antwoordt op, of heeft dat zelf al eens ondernomen? Ik hoop op een reactie hier.

Vr. Gr.
Harry

Hoi Harry,

Je wil een beetje het zuiden verkennen begrijp ik uit je berichtje. Je hebt gelijk er valt daar veel te zien. Je kunt natuurlijk een auto huren maar hou er rekening mee dat je daar niet overal mee terecht kunt.
De wegen zij goed begaanbaar maar als je meer het woestijn gebied intrekt kun je beter per jeep gaan. Die worden meestal verhuurd met chauffeur en dat is ook wel zo handig want je kunt gemakkelijk verdwalen in de Sahara. Ik zou dus als ik echt de woestijn in wil trekken nooit alleen gaan maar altijd een gids/chauffeur meenemen. Je kunt dat misschien doen met andere gasten uit je hotel die ook die kant op willen. Steek ter plekke gewoon eens je licht een op, in ieder hotel liggen boeken vol met excursies van 1 of meerdere dagen.
Ikzelf vindt de bergoases Chebika, Tamerza en Mides een aanrader en als je echt wat dieper de woestijn in wilt is Ksar Ghilane een leuke bestemming. Als je iets meer wil weten over een van de bestemmingen dan stuur gerust een mailtje.

Groetjes,
Marianna

Hallo Marianna

Dank je voor je reactie. Het lijkt me inderdaad verstandiger om iets te huren met chauffeur/gids. We hebben die reis gepland zo rond sept/okt, volgens de reisgidsen is het eerder in het seizoen te heet om door de Sahara een tocht te maken. Is dat ook jou ervaring of is het ook te doen zo rond eind juli?

Vr. Gr.
Harry

Hallo Harry,

September of oktober is een mooie tijd om te reizen. Het is dan nog wel warm maar juli zou ik je echt niet aanraden. Temperaturen van 50 graden en meer is dan heel normaal !!!
De meeste Safari’s worden in het voor- en najaar georganiseerd.
Trouwens september kan ook nog erg warm zijn.
Kom trouwens ook eens een kijkje nemen op onze Djerba-Groep.

http://groups.msn.com/DjerbaGroep

Ik wens je samen met je vriendin alvast een fijne vakantie !

Groetjes

Pittie

Hallo Harry,

Je hebt het antwoordt al van Pittie gehad. Het is inderdaad erg heet in juli maar dat wil niet zeggen dat het in sept/okt niet heet kan zijn. Ikzelf ben eind sept. meestal een aantal dagen in dat gebied en ook dit jaar ben ik dat weer van plan, maar ook dan zijn temperaturen van 50 graden geen uitzondering. Ja, dat is nu eenmaal zo als je voor zo’n gebied kiest. Het is echter goed te doen hoor, de jeeps hebben allemaal airco. wel moet je zorgen dat je voldoende water drinkt anders hou je het niet vol. En doe als je buiten bent altijd iets op je hoofd, voordat je het weet heb je een zonnesteek en is je vakantie totaal bedorven. Ik ga jaarlijks de Sahara in en heb nog nooit last gehad van ongemakken door de hitte. Je moet gewoon alles op je gemak doen, en op tijd je rust nemen. Wie weet komen we elkaar daar wel tegen. Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie toe.

Groetjes,
Marianna

Hallo Pittie,

Alweer jij, lees eens het bericht van Marianna, die na jou heeft gereageerd, zij geeft tenminste wat informatie over het klimaat e.d. Jij zegt alleen dat het warm is in september/oktober. HOE WARM??? Dat soort dingen willen mensen weten, niet dat het warm KAN zijn.
Maar ja, we zijn jouw manier van reageren wel gewent. Jij vertelt er toch niks nuttig bij, dus iedereen kan net zo goed jouw berichten overslaan!

Als je iets wilt weten, moet je de berichten van Marianna ofzo lezen, die hebben wat inhoud tenminste!

Gegroet Klaas

p.s. Ik word bijna gedeprimeerd als ik bedenk dat ik types zoals jij daar kan tegenkomen. Ik hoop dus dat als ik ga ik er normale mensen tegenkom! Bijvoorbeeld Marianna of Sib.