Van Mahdia Naar Djerba Kan Dat?

Hallo,

Ik ga naar Mahdia in september en nu wil ik ontzetten graag de sahara zien lijkt me echt fantastische(Dit wil ik graag naar aanleiding van het boek van Ton van der Lee, die heeft 2 jaar in de woestijn de namib gewoont ) Is dit te doen vanaf Mahdia of kom je dan in de meerdaagse trips???

Ook wil ik graag een bezoek brengen aan het mooie Djerba kan dat of is dat haast niet te doen vanuit Mahdia???

Ik wacht met spanning op jullie reactie’s!!

Groetjes Cindy

Cindy,de afstand van Mahdia naar Djerba is te groot om dit op een dag te doen.Je zal zo wie zo er een meerdaagse trip van moeten maken.Wat excursies naar het zuiden betrefd die zullen ongetwijfeld in je hotel worden aangeboden.Echter besef, de afstanden zijn gigantisch dus even een retourtje Sahara zit er echt niet in

Succes en veel plezier
Sonya

Hallo Cindy,

De afstand van Mahdia naar Djerba, een kleine 400 kilometer, is zoals Sib al schreef veel te groot om op 1 dag te doen.
De hele route naar het Zuiden is een twee-baansweg waar je echt niet met een hoge snelheid kunt rijden.
Dus misschien dat je er toch een paar dagen voor uit kunt trekken om naar het Zuiden te gaan.
Een paar jaar geleden was er wel een dag-excursie naar Gabès,
maar dan zit je nog niet in de Sahara.
Evengoed wens ik je een heel fijne vakantie !
Groetjes,
Pittie

Hallo cindy,

Ik kan me goed voorstellen dat je graag naar de Sahara wil gaan. Ikzelf kom er ook er graag.
Helaas is het vanaf Mahdia haast niet te doen om daar een beetje rond te kijken.
Je had dan beter voor Djerba als bestemming kunnen kiezen, dat scheelt een behoorlijk aantal kilometers.
Toch is het wel mogelijk om met een meerdaagse excursie een klein stukje Sahara te zien.
Er is voldoende aanbod op dat gebied maar besef wel dat je dan net aan de rand van de Sahara komt.
Het beste kun je iets boeken waarmee je in Douz terecht komt.
Douz heet niet voor niks de poort naar de Sahara en is omgeven door zandduinen.
Je kunt daar een kamelentocht maken en op die manier toch een klein stukje van de Sahara zien.

Ik wens je een fijne vakantie toe.
Marianna