in augustus door de noordelijke Drakensbergen???

We willen in augustus 2013 een rondrit maken door Zuid Afrika. Vanaf Johannesburg naar Kaapstad maar dan wel om Lesotho heen.Onderweg willen we een dagtocht naar de Sani Pass en naar het Royal Natal NP en de tugela walk doen.
Is dat in augustus te doen?
En de wegen zelf bij Clarens bv, ligt daar in de winter ook sneeuw of is dat alleen in de bergen?
Wie o wie kan mij helpen?
Bedankt vast voor de moeite.
Groetjes,
Annemiek.>>>

Er zijn tours te boeken die over de Sanipas gaan. Je mag alleen met een 4x4 auto dit doen. En Ja er ligt dan sneeuw op die pas. Dus geen idee of je dan nog voer de Sanipas kan. Dat moet je dan ter plekke bekijken.
Vaak ligt er sneeuw alleen op de bergen, maar ja niet te voorspellen het weer dan.

1 like

In Himeville of Underberg kan je via elke B&B of toerisme-informatiebureau een daguitstap op de Sanipas boeken. Het is totaal uit den boze om deze zelf te gaan rijden zonder 4x4 (èn goeie 4x4 ervaring). Het is er al erg moeilijk rijden na regen, laat staan na ijs en sneeuwval. De boekingskantoren zullen je wel laten weten of de rit al dan niet doorgaat.

Clarens, de Tugela walk en Royal Natal NP zijn de moeite waard, maar ik was er nog nooit in de plaatselijke winter.

Groetjes. Toetske.

1 like

Bedankt voor je informatie.
Groetjes,
Annemiek.

Zelf ben ik in augustus 2006 van uit Howick,Winterton, Bergville via de Royal Natal naar de Golden Gate naar Clarens gereden. Wij hebben toen boven op een berg geslapen op de weg van Bergville naar Clarens, maar voor de Golden Gate, regen en veel wind, maar s’morgens een geweldig uitzicht over de dalen. Dit is wat ik in de aan tekeningen heb terug gevonden. Maar denk er aan ieder jaar is het weer anders. Wij hadden een Chevrolet voor wiel aan drijving, en zonder problemen de vakantie door gekomen…
Geniet die reis Jan

1 like